| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,569,989 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,271,938 |
رابطه مؤلفههای انگیزشدرونی و شادی در بین دانشآموزان مقطع متوسطه شهر کرج | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 3، شماره 8، شهریور 1390، صفحه 93-106 اصل مقاله (231.09 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| دکتر محمد قمری* 1؛ دکتر اصغر جعفری2 | ||
| 1E-mail:counselor_ghamari@yahoo.com - 1 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، گروه روانشناسی، کرج، ایران | ||
| 2- 2 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ابهر، گروه مشاوره، ابهر، ایران | ||
| چکیده | ||
| چکیده هدف: هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه مؤلفههای انگیزشدرونی با شادی در بین دانشآموزان مقطع متوسطه بود. روش: برای انجام تحقیق تعداد 318 دانشآموز به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. سپس پرسشنامههای انگیزش درونی و شادی بر روی آنها اجرا گردید. دادههای جمع آوری با استفاده از روشهای آماری تحلیل شد. یافتهها: نتیجه تحقیق نشان داد که بین Z ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون گام به گام وآزمون انگیزشدرونی و شادی دانشآموزان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. بین علاقه، شایستگی درک شده، عدم تنش، انتخاب و شادی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. از بین مؤلفههای انگیزشدرونی مؤلفههای عدم تنش و علاقه بر روی هم حدود 15 درصد از تغییرات شادی را در دانشآموزان تبیین میکند. رابطه انگیزشدرونی و شادی در دانش آموزان دختر قوی تر است. نتیجه گیری: دستاندرکاران امر آموزش و پرورش برای افزایش شادی دانشآموزان میتوانند در جهت تقویت انگیزه درونی آنها از طریق برنامههای آموزشی و مشاورهای اقدام نمایند. کلید واژهها: انگیزشدرونی، شادی، دانشآموز | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلید واژهها: انگیزشدرونی؛ شادی؛ دانشآموز | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 20 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 37 |
||