تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,424,459 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,450,021 |
رابطه سبک تفکر و هوش هیجانی دانشجویان | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 3، شماره 8، شهریور 1390، صفحه 107-136 اصل مقاله (291.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
دکتر غلامرضا محمودی* 1؛ دکتر مهناز استکی2؛ شهرزاد دماوندی3 | ||
1- 1 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران. | ||
2- 2 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران. | ||
3کارشناسارشد روانشناسی تربیتی | ||
چکیده | ||
چکیده 88 دانشگاه - هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه سبک تفکر و هوشهیجانی دانشجویان علوم انسانی سال 89 دولتی شیراز بود. روش: بدین منظور، نمونهای به تعداد 201 نفر، از طریق روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه هوشهیجانی شوت( 1998 ) و پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ-واگنر( 1991 ) اطلاعات جمع ،t آوری شد. دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی( مرکزی و پراکندگی)و آمار استنباطی(آزمون ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون) مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که 1)بین ،f آزمون سبکهای تفکر و هوش هیجانی دانشجویان رابطه وجود دارد، 2)سبکهای تفکر میتواند هوشهیجانی دانشجویان را پیشبینی کند. نتیجه گیری: آموزش سبکهای تفکر ممکن است باعث بهبود هوشهیجانی شود. کلیدواژهها: سبک تفکر، هوشهیجانی،دانشجویان. | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژه ها: سبک تفکر؛ هوش هیجانی؛ دانشجویان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 21 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 109 |