| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,561,178 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,268,853 |
رابطه سبک تفکر و هوش هیجانی دانشجویان | ||
| پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
| دوره 3، شماره 8، شهریور 1390، صفحه 107-136 اصل مقاله (291.46 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| دکتر غلامرضا محمودی* 1؛ دکتر مهناز استکی2؛ شهرزاد دماوندی3 | ||
| 1- 1 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران. | ||
| 2- 2 دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، گروه روانشناسی، تهران، ایران. | ||
| 3کارشناسارشد روانشناسی تربیتی | ||
| چکیده | ||
| چکیده 88 دانشگاه - هدف: هدف از این پژوهش بررسی رابطه سبک تفکر و هوشهیجانی دانشجویان علوم انسانی سال 89 دولتی شیراز بود. روش: بدین منظور، نمونهای به تعداد 201 نفر، از طریق روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و با استفاده از پرسشنامه هوشهیجانی شوت( 1998 ) و پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ-واگنر( 1991 ) اطلاعات جمع ،t آوری شد. دادههای پژوهش با استفاده از روشهای آمار توصیفی( مرکزی و پراکندگی)و آمار استنباطی(آزمون ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون) مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد که 1)بین ،f آزمون سبکهای تفکر و هوش هیجانی دانشجویان رابطه وجود دارد، 2)سبکهای تفکر میتواند هوشهیجانی دانشجویان را پیشبینی کند. نتیجه گیری: آموزش سبکهای تفکر ممکن است باعث بهبود هوشهیجانی شود. کلیدواژهها: سبک تفکر، هوشهیجانی،دانشجویان. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کلیدواژه ها: سبک تفکر؛ هوش هیجانی؛ دانشجویان | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 30 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 110 |
||