تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,424,571 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,450,077 |
نقش بازخورد اصلاحی در فراگیری زبان دوم | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 3، شماره 7، خرداد 1390، صفحه 95-112 اصل مقاله (237.07 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
مهران غفوری* | ||
Email:ghafoorimehr@gmail.com . - مربی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، گروه زبان انگلیسی، ابهر، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده در فرایند فراگیری زبان ایفا نموده، موضوعی داغ و بحث (corrective feedback) نقشی که بازخورد اصلاحی پژوهشگران محافظه کاری خاصی را در مورد ،(FLA) برانگیز در بین محققین بوده است. در زمینه فراگیری زبان اول مطرح م ی سازند . در هر حال، به ظاهر در زمینه فراگیری زبان دوم (negative evidence) شاهد بازدارنده اجماع نظر رو به رشدی در بین اکثریت محققین در حال شک لگیری است و این اجماع نظر ، به خصوص در (SLA) اهمیت نقشی است که شاهد باز دارنده در فرآیند یادگیری زبان دوم ایفا می کند. اگرچه بازخورد اصلاحی به وضوح با هر دو وجه زبان یعنی کلامی و نوشتاری مرتبط است، اما تمرکز این بحث در کل بر روی تولیدات زبانی گفتاری خواهد بود؛ زیرا که عمده ترین بخش تحقیقات، به طور گسترده ای، بر روی این بعد زبانی صورت گرفت ه است . در دومین بخشی که در ادامه این بحث خواهیم داشت، معنای بازخورد اصلاحی و همچنین مواضع تئوری های مختلفی را که در راستای نقش این بازخورد در فراگیری زبان دوم بررسی شده است، مورد بحث قرار می دهیم . دیگر آنکه به مرور آن دسته از تحقیقات تجربی می پردازیم که در مورد تأثیر بازخورد اصلاحی بر امر فراگیری زبان دوم است و در ادامه، مواردی که به شکل گسترد های در زمینه بازخورد اصلاحی به فراگیری زبان دوم مرتبط است مورد بحث قرار می گیرد. واژه های کلیدی: باز خورد اصلاحی، شاهد باز دارنده، فراگیری زبان دوم، باز خورد بازدارنده. | ||
کلیدواژهها | ||
واژه های کلیدی: باز خورد اصلاحی؛ شاهد باز دارنده؛ فراگیری زبان دوم؛ باز خورد بازدارنده | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 18 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 32 |