تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,279 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,911 |
مقایسه اثربخشی فنون حساسیت زدایی تدریجی، جرأت آموزی و تلفیقی در درمان اختلال هراس اجتماعی | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 2، شماره 6، اسفند 1389، صفحه 65-86 اصل مقاله (378.26 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
جواد خلعتبری1 دکتر شهره قربان شیرودی2 دکتر محمد صالحی3 جواد خلعتبری1 دکتر شهره قربان شیرودی2 دکتر محمد صالحی3* | ||
مقایسه اثربخشی فنون حساسیت زدایی تدریجی، جرأت آموزی و تلفیقی در درمان اختلال هراس اجتماعی دکتر جواد خلعتبری1 دکتر شهره قربان شیرودی2 دکتر محمد صالحی3 دکتر حمیدرضا وطن خواه4 دکتر شهنام ابوالقاسمی5 چکیده خجا لت و کن نده م ضمحل ا ضطراب ه و سی به که هراس اجت ماعی اختلا لی ا ست ه مواره ا فراد اینگو نه ا ست. ک شیدن در م حیط اجت ماعی قا بل شنا سایی یکترقر برر سی و تو جه مورد مزمن و پا یدار از شدید ستو سط گرفتن ار زدا یی در مان حسا سیت روش سه اثربخ شی به من ظور مقای سه دی گران دار ند. آ موزی) و جرأت تدریجی+ زدا یی (حسا سیت ت فی قی جرأت آ موزی و تدریجی، اجت ماعی هراس در مان در گروه کن ترل با مقای سه آن ها821از ن فر گروه صورت تصادفی در چهار به مبتلایان3و کن آزمایش نفریگمارده ترل شدند. شامل که پرس شنامه پنج و م صاحبه از هراس اجت ماعی ج هت ارز یابی علا یم مق یاس اجت ماعی، ف شار و مق یاس اجت ناب مق یاس ا ضطراب زو نگ،تراز س درمانگر ارزیابی مقیاس و جرأت آموزی ارزیابی منفی، پرسشنامهمیباشد، پیگ یر دوره یک در در مانی و مداخلات ق بل و ب عد ازا ستفاده ما هه سه ی گردید. که روش نتایج نشان دادهایو آموزی جرأت تدریجی، زدایی حساسیت درمان (دوره درمان دوره از بعد و بوده موثر طول دوره درمان ت فیقی تنها در پیگ یری) از ا ثر بخ شی روشهایکه شد م شخص ضمن در ا ست. شده کا سته فوق در روش دیگر به دو روش ت فیقی نسبتمؤثرتر اجتماعی هراس اختلال درمان بوده است. واژههایکلیدی: 1- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 2- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 8- استادیار گروه ک ارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد ساری. 1- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 5- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 61/ مقایسه کیفیت زندگی و اختلالسندرت دارای کودکان رفتاری های داون، ... اجتماعی فیقی، هراس ت روش آموزی، جرأت | ||
چکیده | ||
چکیده خجا لت و کن نده م ضمحل ا ضطراب ه و سی به که هراس اجت ماعی اختلا لی ا ست ه مواره ا فراد اینگو نه ا ست. ک شیدن در م حیط اجت ماعی قا بل شنا سایی یکترقر برر سی و تو جه مورد مزمن و پا یدار از شدید ستو سط گرفتن ار زدا یی در مان حسا سیت روش سه اثربخ شی به من ظور مقای سه دی گران دار ند. آ موزی) و جرأت تدریجی+ زدا یی (حسا سیت ت فی قی جرأت آ موزی و تدریجی، اجت ماعی هراس در مان در گروه کن ترل با مقای سه آن ها821از ن فر گروه صورت تصادفی در چهار به مبتلایان3و کن آزمایش نفریگمارده ترل شدند. شامل که پرس شنامه پنج و م صاحبه از هراس اجت ماعی ج هت ارز یابی علا یم مق یاس اجت ماعی، ف شار و مق یاس اجت ناب مق یاس ا ضطراب زو نگ،تراز س درمانگر ارزیابی مقیاس و جرأت آموزی ارزیابی منفی، پرسشنامهمیباشد، پیگ یر دوره یک در در مانی و مداخلات ق بل و ب عد ازا ستفاده ما هه سه ی گردید. که روش نتایج نشان دادهایو آموزی جرأت تدریجی، زدایی حساسیت درمان (دوره درمان دوره از بعد و بوده موثر طول دوره درمان ت فیقی تنها در پیگ یری) از ا ثر بخ شی روشهایکه شد م شخص ضمن در ا ست. شده کا سته فوق در روش دیگر به دو روش ت فیقی نسبتمؤثرتر اجتماعی هراس اختلال درمان بوده است. واژههایکلیدی: 1- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 2- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 8- استادیار گروه ک ارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد ساری. 1- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 5- استادیار گروه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی دانشاگاه آزاد اسالامی واحاد تنکابن. 61/ مقایسه کیفیت زندگی و اختلالسندرت دارای کودکان رفتاری های | ||
کلیدواژهها | ||
داون؛ ... اجتماعی فیقی؛ هراس ت روش آموزی؛ جرأت روش حساسیت زدایی تدریجی؛ روش | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 36 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 18 |