تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,550 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,445,078 |
بررسی نگرشمدیران،معاونان،معلمین و والدین دانش آموزان ابتدایی دربارهیطرح ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی پایههایدر چهارم و پنجم ابتدایی مناطق منتخب شهر تهران درسال تحصیلی89-1388) دکترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده2 چکیده از استفاده سالیان گذشته امتحان و طول درعنوان به نمرهی | ||
پژوهش های کاربردی در علوم رفتاری | ||
دوره 2، شماره 6، اسفند 1389، صفحه 88-127 اصل مقاله (329.21 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
کترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده کترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده* | ||
کترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده | ||
چکیده | ||
بررسی نگرشمدیران،معاونان،معلمین و والدین دانش آموزان ابتدایی دربارهیطرح ارزشیابی توصیفی (مطالعه موردی پایههایدر چهارم و پنجم ابتدایی مناطق منتخب شهر تهران درسال تحصیلی89-1388) دکترایرج ساعی ارسی1 شاپورمحمدزاده2 چکیده از استفاده سالیان گذشته امتحان و طول درعنوان به نمرهیمهم شاخص ک درآ موزش و پرورشا یدا نش ی تح صی سرنو شت تع یین در ن قش ب سزایی ران آموزش و عالی شورای است، داشته بالاتر به پایه آموزان و ارتقای آنها برای رفع پیامد پرورشهایارزشیابی اصلاح نظات با سنتی، امتحانات منفی تو صیفی طرح ارز شیابی و ا جرای آزمای شیدوره مدارس از م حدودی درت عداد سال اب تدایی از32-1831جاری ی تح صی سال در مذکور طرح کرد. مواف قت صورت آزمای شی در پا بهیههایو چ هارتم ناطق از بر خی اب تدایی پنجم پژوهش شد. این آموزشی تهران اجرا،معاونان مدیران نگرش بررسی هدف با اداابتا اوزاناش آماادین دانااین ووالا،مع ماایابیارزشا ارحطا اارهیی دربا موردی پا یه تو صیفی(مطالعههایمنت خب ازم ناطق پنجم اب تدایی و چ هارت ی شهر ت هران در سال تح صی33-1833نوع از پژوهش روش ا ست. شده )ان جات داده تحقی قات پیمای شی ا ست.هایاز پژوه شی باا ستفاده سوالات به مر بوط جمع آوری شده است پرسشنامه جام عه آ ماریمو ضوع ارز شیابی تو صیفی طرح م شمول وا لدین دا نش آ موزانمورد مطال عهایبا برا بر ت هران شهر پژوهش در ن2116درا ین ا ست ن فر پژوهش از روش نمو نه گ یری خو شهایبرا ساس ا ست. یع نی شده ا ستفاده جغرافیایی منط قه هر از به روش ت صادفی موقع یت جغراف یایی ویمنط قه ک ه انت خاب و س س ازر مدر سهیبرر سی مورد پنجم پا یه و یک چ هارت ک پا یه شامل که ح جم نمو نه قرار گرفت ند11ت عداد به کلاس811دا نش نفرازاول یاء آموزان،5مدیر،5معاون و11می مدرسه آموزگار،باشند. یافتههایاست: حاصل از پژوهش حاکی ازآن 1.موفقی از حاکی مین) ،مع ،معاونان مدیران طرح( مجریان نظراتت نمونه در توصیفی نسبتا زیاد طرح ارزشیابیایمی تحقیق نباشد. 2.اهبا ابتنسا اهدخترانا ادارسما اینما ،مع اانادیران ،معاوناارش مانگا ارزشیابی توصیفی مثبتتراست. 8.موفق یت از تو صیفی ارز شیابی طرح ن ظر وا لدین دا نش آ موزان، نسبتا زیادی برخودار است. 1- استادیار جامعه شناسی ، گروه ع وت اجتماعی، دانشکده ع وت انساانی، دانشاگاه آزاد اسلامی احد ابهر E-mail: saiearasi@gmail.com 2- دانش آموخته کارشناسی ارشد جامعه شناسی ، گروه جامعه شناسای ، دانشاکده رروان شناسی و ع وت اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی 111والدین و مین مع / بررسی نگرش مدیران، معاونان،دانشآموزان ابتدایی درباره... ی 1.م آ موزان دربرر سی ن ظرات وا لدین دا نشراب طه مورد مطال عه دارس جن سیت منط قه، با پرس شنامه سوالات از هر یک بین مع نی داری ا ست.وبا شده ارا ئه پا سخگو شغل و سن، تح صیلات مدر سه، جن سیت، مقای سه میانگینهاع یرغمایمی ملاح ظه ن کهمدارس اول یای شود رامو فق دخترا نه ارز شیابی تو صیفیترمیدان ندایم یانگین ا ختلاف ن مندارد. وجود آنها عنی دار نیست وتفاوتی بین واژههایکلیدی: ارزشیابی، امتحانات سنتی،توصیفی ارزشیابینگرشج | ||
کلیدواژهها | ||
واژههایکلیدی: ارزشیابی؛ امتحانات سنتی؛ توصیفی ارزشیابینگرشج | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 30 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 23 |