تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,624 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,435,461 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,456,054 |
برنامهریزی بهینه ایستگاه شارژ خودرو الکتریکی مبتنی بر صد درصد انرژی تجدیدپذیر جهت تغذیه مزرعه استخراج ارز دیجیتال و بارهای حساس شبکه در حالتهای متصل و جدا از شبکه | ||
روشهای هوشمند در صنعت برق | ||
مقاله 10، دوره 16، شماره 61، خرداد 1404، صفحه 177-195 اصل مقاله (887.52 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
رضا همتی* | ||
گروه مهندسی برق- دانشگاه صنعتی کرمانشاه، کرمانشاه، ایران | ||
چکیده | ||
: این تحقیق یک مدل پیشنهادی برای بهرهبرداری از انرژیهای تجدیدپذیر در پارکینگ خودروهای الکتریکی ارائه میدهد. در مدل پیشنهادی، تامین انرژی شارژ خودروها، تامین انرژی مزرعه استخراج رمزارز و همچنین تغذیه بارهای حساس شبکه بالادست به صورت 100 درصد توسط انرژیهای بادی و خورشیدی انجام میشود و هیچگونه انرژی از شبکه برق دریافت نمیشود. بهجای استفاده از یک باطری ذخیر ساز انرژی برای کنترل تغییرات و حتی صفر شدن انرژی باد و خورشید، این فرآیند توسط شارژ و دشارژ بهینه خودروهای موجود در پارکینگ انجام میشود. در حالتی که شبکه وصل باشد، خودروها بهصورت کامل شارژ میشوند، مزرع رمزارز با تمام توان بهکار خود ادامه میدهد و مازاد توان ایستگاه نیز برای تغذیه بارهای حساس ارسال میگردد. در این حالت، بارهای بحرانی شبکه از دو سمت شبکه و پارکینگ تامین میشوند. در هنگام قطعی شبکه سراسری، بارهای بحرانی شبکه بهصورت کامل توسط پارکینگ خودروهای الکتریکی تامین میشوند. در این حالت، دستگاههای استخراج رمزارز یا ماینرها به عنوان یک بار پاسخگو مدل میشوند و برنامه از طریق تغییر انرژی ماینرها و تغییر الگوی شارژ-دشارژ خودروها میتواند تمام خودروها را شارژ کامل نماید، بارهای بحرانی شبکه را بطور کامل تغذیه کند و تا حد ممکن هم به استخراج رمزارز ادامه دهد. با توجه به عدم دریافت انرژی از شبکه، مشکلات مربوط به استخراج رمزارز از طریق انرژی شبکه سراسری مطرح نیست. تابع هدف مدل پیشنهادی مینیمم نمودن تعداد دشارژ باطری خودروها است تا طول عمر باطریها تا حد ممکن کاهش نیابد. در این مقاله از برنامهریزی خطی ترکیبی عدد صحیح استفاده و مسئله با نرمافزار گمز حل شده است. نامعینی انرژیهای بادی و خورشیدی در مسئله لحاظ شده و یک برنامهریزی بهینه برای شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی تعریف میگردد که بتواند در برابر تمام تغییرات توان انرژیهای تجدیدپذیر پاسخگوی سیستم باشد. | ||
تازه های تحقیق | ||
- طراحی شبکه مبتنی بر 100 درصد انرژی تجدیدپذیر بدون دریافت توان از شبکه سراسری - تغذیه مزرعه استخراج رمزارز از طریق برنامهریزی بهینه منابع تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی - تامین بارهای حساس شبکه بالادست از طریق شارژ و دشارژ بهینه خودروهای الکتریکی - مدلسازی دستگاههای استخراج رمزارز به عنوان بار پاسخگو جهت مدیریت سمت تقاضا - رفع مشکل تغییرات انرژی منابع تجدیدپذیر از طریق شارژ-دشارژ بهینه خودروهای الکتریکی | ||
کلیدواژهها | ||
استخراج رمزارز؛ انرژی تجدیدپذیر؛ ایستگاه شارژ خودرو الکتریکی؛ بارهای بحرانی شبکه؛ خودرو الکتریکی | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
[1] P.G. Panah, S.M. Bornapour, S.M. Nosratabadi, J.M. Guerrero, "Hesitant fuzzy for conflicting criteria in multi-objective deployment of electric vehicle charging stations", Sustainable Cities and Society, vol. 85, Article Number: 104054, Oct. 2022 (doi: 10.1016/j.scs.2022.104054). [2] H. Allafiyeh, H. Mohammadnezhad-Shourkaei, S. Soleymani, "Multi-objective optimization of consumer's profit and distribution transformer aging considering electric vehicles", Journal of Intelligent Procedures in Electrical Technology, vol. 15, no. 58, pp. 121-142, Sept. 2024 (in Persian) (dor: 20.1001.1.23223871.1403.15.58.9.0). [3] A. Bayatian, A. Ahmarinejad, "A three-level framework for determining the optimal strategy of microgrids to participate in the day-ahead competitive market by considering electric vehicles and demand response programs", Journal of Intelligent Procedures in Electrical Technology, vol. 14, no. 56, pp. 97-118, Mar. 2024 (in Persian) (dor: 20.1001.1.23223871.1402.14.56.6.6). [4] G. Rajendran, C.A. Vaithilingam, N. Misron, K. Naidu, M.R. Ahmed, "A comprehensive review on system architecture and international standards for electric vehicle charging stations", Journal of Energy Storage, vol. 42, Article Number: 103099, Oct. 2021 (doi: 10.1016/j.est.2021.103099). [5] M. Alilou, B. Tousi, H. Shayeghi, "Home energy management in a residential smart micro grid under stochastic penetration of solar panels and electric vehicles", Solar Energy, vol. 212, pp. 6-18, Dec. 2020 (doi: 10.1016/j.solener.2020.10.063). [6] Y. Yang, S. Wang, "Resilient residential energy management with vehicle-to-home and photovoltaic uncertainty", International Journal of Electrical Power & Energy Systems, vol. 132, Article Number: 107206, Nov. 2021 (doi:10.1016/j.ijepes.2021.107206). [7] H. Mehrjerdi, "Off-grid solar powered charging station for electric and hydrogen vehicles including fuel cell and hydrogen storage", International Journal of Hydrogen Energy, vol. 44, no. 23, pp. 11574-11583, May 2019 (doi: 10.1016/j.ijhydene.2019.03.158). [8] M.R. Khalid, I.A. Khan, S. Hameed, M.S.J. Asghar, J.S. Ro, "A comprehensive review on structural topologies, power levels, energy storage systems, and standards for electric vehicle charging stations and their impacts on grid", IEEE Access, vol. 9, pp. 128069-128094, Sept. 2021 (doi: 10.1109/ACCESS.2021.3112189). [9] M. Saeedirad, E. Rokrok, M. Joorabian, "Technical and economic management of energy distribution to reduce charging costs and reduction", Journal of Intelligent Procedures in Electrical Technology, vol. 14, no. 54, pp. 59-74, Sept. 2023 (in Persian) (dor: 20.1001.1.23223871.1402.14.54.4.0). [10] S. Goel, R. Sharma, A.K. Rathore, "A review on barrier and challenges of electric vehicle in India and vehicle to grid optimisation", Transportation Engineering, vol. 4, Article Number: 100057, June 2021 (doi: 10.1016/j.treng.2021.100057). [11] G.J. Osório, M. Gough, M. Lotfi, S.F. Santos, H.M.D. Espassandim, M. Shafie-khah, J.P.S. Catalão, "Rooftop photovoltaic parking lots to support electric vehicles charging: A comprehensive survey", International Journal of Electrical Power & Energy Systems, vol. 133, Article Number: 107274, Dec. 2021 (doi: 10.1016/j.ijepes.2021.107274). [12] R. Lotfi, S.G. Zare, A. Gharehbaghi, S. Nazari, G.W. Weber, "Robust optimization for energy-aware cryptocurrency farm location with renewable energy", Computers & Industrial Engineering, vol. 177, Article Number: 109009, Mar. 2023 (doi: 10.1016/j.cie.2023.109009). [13] R. Miśkiewicz, K. Matan, J. Karnowski, "The role of crypto trading in the economy, renewable energy consumption and ecological degradation", Energies, vol. 15, no. 10, Article Number: 3805, 2022 (doi: 10.3390/en15103805). [14] Y. Ye, J. Zhang, S. Pilla, A.M. Rao, B. Xu, "Application of a new type of lithium‑sulfur battery and reinforcement learning in plug-in hybrid electric vehicle energy management", Journal of Energy Storage, vol. 59, Article Number: 106546, Mar. 2023 (doi: 10.1016/j.est.2022.106546). [15] H. Mehrjerdi, "Dynamic and multi-stage capacity expansion planning in microgrid integrated with electric vehicle charging station", Journal of Energy Storage, vol. 29, Article Number: 101351, June 2020 (doi: 10.1016/j.est.2020.101351). [16] H. Mehrjerdi, R. Hemmati, "Stochastic model for electric vehicle charging station integrated with wind energy", Sustainable Energy Technologies and Assessments, vol. 37, Article Number: 100577, Feb. 2020 (doi: 10.1016/j.seta.2019.100577) [17] S. Mahdavi, R. Hemmati, M.A. Jirdehi, "Two-level planning for coordination of energy storage systems and wind-solar-diesel units in active distribution networks", Energy, vol. 151, pp. 954-965, May 2018 (doi: 10.1016/j.energy.2018.03.123). [18] H. Mehrjerdi, R. Hemmati, "Electric vehicle charging station with multilevel charging infrastructure and hybrid solar-battery-diesel generation incorporating comfort of drivers", Journal of Energy Storage, vol. 26, Article Number: 100924, Dec. 2019 (doi: 10.1016/j.est.2019.100924). | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 206 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 103 |