تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,323 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,940 |
نقش تحول دیجیتال و رهبری کارآفرینانه بر عملکرد سازمان با میانجیگری یادگیری دو سویه (مورد مطالعه؛ کسب و کارهای کوچک استان بوشهر) | ||
تعالی منابع انسانی | ||
دوره 4، شماره 1، فروردین 1402، صفحه 113-87 اصل مقاله (1.18 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مانی آرمان* 1؛ حمیدرضا نعمت الهی2؛ الهام تنگستانی3؛ سید احمد موسوی3 | ||
1استادیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیجفارس بوشهر، ایران، بوشهر. | ||
2کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت،دانشگاه تهران،تهران،ایران | ||
3کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش بررسی نقش تحول دیجیتال و رهبری کارآفرینانه بر عملکرد سازمان با نقش میانجی یادگیری دو سویه است. روش پژوهش حاضر از جهت هدف، کاربردی و از نظر جمعآوری داده، توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. گردآوری داده به واسطه پرسشنامه صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه کسبوکارهای کوچک استان بوشهر است و نمونه آماری پژوهش 50 کسبوکار در نظر گرفته شد که به هر کسبوکار 3 پرسشنامه تعلق گرفت. روایی محتوا پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان حوزه مدیریت و روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. روایی و پایایی پرسشنامه با بهرهگیری از نرمافزار SPSS سنجش شد. ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشنامه برابر با مقدار 95/0 به دست آمد که گویای پایایی مطلوب پرسشنامه میباشد. برای سنجش فرضیههای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری، نرمافزار SMART PLS بهره گرفته شد. نتیجه فرضیههای پژوهش نشان دهنده آن است که تحول دیجیتال بر یادگیری دو سویه با مقدار آماره تی (74/5)، رهبری کارآفرینانه بر یادگیری دو سویه با مقدار آماره تی (56/7)، یادگیری دو سویه بر عملکرد سازمانی با مقدار آماره تی (69/13) تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تحول دیجیتال بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی یادگیری دو سویه به مقدار آماره تی (43/5) و رهبری کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی یادگیری دو سویه به مقدار آماره تی (23/6) تأثیر مثبت و معناداری دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
تحول دیجیتال؛ رهبری کارآفرینانه؛ عملکرد سازمان؛ یادگیری دو سویه؛ کسبوکارهای کوچک | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 411 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 193 |