تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,440,633 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,459,889 |
بررسی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوران پساکرونا با رهیافت پدیدارشناسی | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 13، شماره 1، اردیبهشت 1402، صفحه 49-66 اصل مقاله (917.09 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
زکیه بیکی دمنه1؛ سید محمد رضا داودی* 2 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، واحد اصفهان ،دانشگاه آزاد اسلامی، خوراسگان، ایران. | ||
2استادیار مدیریت، واحد دهاقان ،دانشگاه آزاد اسلامی ،دهاقان ،ایران. smrdavoodi@ut.ac.ir | ||
چکیده | ||
با توجه به اینکه بیماری همهگیر کووید19 بحرانی بیسابقه را به جهانی وارد کرده، که در حال تحول دیجیتالی است، میلیونها نفر برای جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ تداوم خود بهطور ناگهانی شروع به فعالیت خود در فضای مجازی کردند بهطوری که در حال حاضر، آموزش در مدارس بهصورت مجازی پیگیری میشود. پژوهش حاضر، با هدف بررسی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد در دوران پساکرونا صورت گرفته است. این مطالعه در چهارچوب رویکرد کیفی و با روش پدیدار شناسی انجام شده است. دادهها با استفاده از مصاحبه نیمهساختار یافته گردآوری شدند. مشارکت کنندگان 3۰ نفر از آموزگاران مدارس هر سه مقطع تحصیلی شهرستان فریدن بودند که از طریق نمونهگیری هدفمند از نوع ملاکی انتخاب شدند و مصاحبهها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. تحلیل دادهها با استفاده از روش هفت مرحلهای کلایزی انجام پذیرفت. یافتههای پژوهش نشان داد که ادراک آموزگاران از مشکلات و چالشهای آموزش در برنامه شاد، شامل 10 مضمون اصلی و 52 زیر مضمون شد. مضامین اصلی شامل: 1- مشکلات مربوط به دانشآموزان؛ 2- مشکلات مربوط به والدین؛3- مشکلات مربوط به برنامه شاد؛ 4- مشکلات مربوط به مدیران؛ 5- مشکلات مربوط به آموزگاران و دانش آموزان؛ 6- مشکلات مربوط به آموزگاران؛7- مشکلات محتوا؛ 8- مشکلات تجهیزات؛9- مشکلات سازمانی؛10- مشکلات ارزشیابی میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ فضای مجازی؛ برنامه شاد؛ پساکرونا | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 127 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 107 |