| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,578,719 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,276,020 |
رویکردی نوین به شناسایی مؤلفه ها و ابعاد پیاده سازی مدیریت دانش در نظام آموزش عالی | ||
| مدیریت نوآفرینی | ||
| دوره 2، شماره 3، اسفند 1401 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سیده نیلوفر شامرادی1؛ مجتبی معظمی* 2؛ فاطمه احمدبیگی3 | ||
| 1دانشجوی دکتری، مدیریت آموزشی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 2استادیار، گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده علوم انسانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| 3استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| چکیده در پژوهش حاضر، پژوهشگر به دنبال آن است که بتواند، به شناسایی مؤلفهها و ابعاد پیادهسازی مدیریت دانش در نظام آموزش عالی (واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران) بپردازد. پژوهش حاضر بر اساس نتایج، در دسته پژوهشهای کاربردی قرار میگیرد و بر مبنای نوع دادهها، کیفی، و بر مبنای هدف جزء پژوهشهای توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی براساس دیدگاه اشتراوس و کوربین، جامعه باید بین 10 تا 25 نفر باشد که از 10 نفر آغاز کردهایم و در نفر 23 به اشباع نظری رسیدیم که آن هم با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. جمعآوری اطلاعات به دو صورت کتابخانهای و میدانی انجام شده است و ابزار لازم برای انجام این پژوهش عبارت است از، مصاحبه نیمهساختاریافته که روایی و پایایی آن به ترتیب با استفاده از روایی محتوا و پایایی بخش مصاحبه از نوع درون کدگذار (91 %) و میان کدگذار (85 %)، در بهش دلفیفازی از نرخ ناسازگاری استفاده شده است که در نهایت پایایی ابزار مورد تأیید قرار گرفته است. شاخصها، مؤلفهها و ابعاد پیادهسازی مدیریت دانش با استفاده از تحلیل مضمون و با کمک نرمافزار MAXQDA مشخص شدند که در نهایت به شناسایی 175 شاخص، 66 مؤلفه و 22 بعد منجر شده است. نتایج پژوهش نشاندهنده شاخصها، مؤلفهها و ابعادی هستند که در پیادهسازی مدیریت دانش در نظام آموزش عالی اثرگذار هستند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدیریت دانش؛ نظام آموزش عالی؛ دانشگاه آزاد اسلامی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 186 |
||