| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,562,591 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,269,326 |
شناسایی ابعاد رهبری حرفه ای مراکز پیش دبستانی به شیوه فراترکیب | ||
| فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
| مقاله 7، دوره 18، شماره 75، شهریور 1402 اصل مقاله (1 M) | ||
| نوع مقاله: پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/educ.2023.1942584.2753 | ||
| نویسندگان | ||
| رضوان فضل الهی1؛ جواد کیهان* 2 | ||
| 1دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی ، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی ، ارومیه، ایران. | ||
| 2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران.(نویسنده مسئول) | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر بررسی و شناسایی ابعاد رهبری حرفه ای مراکز پیش دبستانی جهت آماده سازی و پرورش استعدادهای کودکان برای ورود به دوره دبستان می باشد. روش پژوهش بر اساس روش فراترکیبی (سندلوساکی و باروساو ،2007) می باشد. جامعه آماری را کلیه مقالات منتشر شده طی سالهای 2006 تا 2020 تشکیل داده است که از بین 34 مقاله اولیه ، در نهایت 28 مقاله براساس نمونه گیری هدفمند و به شیوه اشباع نظری و بر مبنای تحلیل داده ها به شیوه کُد گذاری ( باز ، محوری و انتخابی ) انتخاب شده است. نتایج یافته های حاصل از مقالات مورد مطالعه در قالب 63 کُد باز، 20 کُد محوری و 7 کُد انتخابی ، نشان داد که لازمه اداره فرایندهای آموزشی مراکز پیش دبستانی و بالابردن توانایی و یادگیری کودکان جهت ورود به دوره دبستان ، دارا بودن رهبری حرفه ای می باشد.همچنین این نتایج نشان داد رهبری حرفه ای مراکز پیش دبستانی نیازمند عواملی از جمله بینش کارآفرینی،مهارت یادگیری،سواد اطلاعاتی، مهارت استعدادیابی،اخلاق مداری و دارابودن مهارت نوآوری و تحول پذیری است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پیش دبستانی؛ رهبری حرفهای؛ فراترکیب | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 124 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 143 |
||