تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,424,833 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,450,264 |
تأثیر "رویکرد تدریس بازی برای یادگیری" بر انگیزش و اعتماد به نفس پسران 9 ساله | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 13، شماره 1، اردیبهشت 1402، صفحه 219-230 اصل مقاله (969.52 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
فاطمه سبزواری شهرضا | ||
استادیار رشد حرکتی، واحد سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران. (نویسنده مسئول) Fa.Sabzevari@iau.ac.ir | ||
چکیده | ||
هدف: هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر “رویکرد تدریس بازی برای یادگیری” بر انگیزه و اعتماد به نفس میباشد. روششناسی: پژوهش حاضر یک پژوهش شبه تجربی است که در یکی از مدارس پسرانه ابتدایی دوره اول شهر کرمان اجرا شد. دو کلاس سوم (میانگین سنی 6/0±4/9 سال) در این مدرسه، در دو گروه کنترل و تجربی قرار گرفتند. سطح انگیزه و اعتماد به نفس شرکتکنندگان از طریق پرسشنامه "خود ادراکی کودکان از شایستگی ادراک شده و گرایش به تربیت بدنی" بهصورت پیشآزمون و پسآزمون اندازهگیری شد. گروه تجربی در یک دوره مداخله با “رویکرد تدریس بازی برای یادگیری” شرکت کردند. برای پردازش دادهها از آزمون تک متغیره من ویتنی برای مقایسه نمرههای هر فاکتور بعد از مداخله استفاده شد و همچنین برای بررسی گروههای مطالعه با حذف اثر هر فاکتور قبل از مداخله از آزمون "آنالیز رگرسیون پواسن با استفاده از روش GEE" استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که این رویکرد تأثیر معناداری بر امتیاز کامل CSAPPA و سه فاکتور زیر مجموعه آن دارد. نتیجهگیری: این نتایج نشان میدهد که استفاده از این رویکرد میتواند بر ارتقاء سطح انگیزه و اعتماد به نفس کودکان مؤثر باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
رویکرد تدریس بازی برای یادگیری؛ انگیزه؛ اعتماد به نفس؛ شایستگی درک شده؛ گرایش به فعالیت بدنی و لذت بردن | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,076 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 67 |