- ابراهیمزاده، فاطمه، مهدیزاده سراج، فاطمه، نوروزیان ملکی، سعید و پیری، سعید (1399). شاخصهای طراحی مؤثر بر دلبستگی دانشآموزان در فضاهای باز مدارس از دیدگاه متخصصان معماری، فناوری آموزش، 15(1)، صص 191-205.
- آیتاللهی، حبیب الله (1398). "مبانی رنگ و کاربرد آن"، چاپ پنجم، تهران، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- ایتن، یوهانس (1400). "هنر رنگ"، محمد حسین حلیمی (1392). تهران، انتشارات یساولی، (1961).
- بختیاری فرد، حمید رضا (1395). "رنگ و ارتباطات"، چاپ دوم، تهران، انتشارات فخراکیا.
- خان محمدی، حمیدرضا (1397). " تأثیر سواد فرهنگی مدیران مدارس بر کیفیت یادگیری دانش آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران"، مطالعات رفتاری در مدیریت، 9(18)، صص 53-66.
- رحیمی، بهزاد (1390)"تأثیر رنگ در درمان اختلالات روانی" مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
- روحی، علیرضا (1393). رویکردهای نظری و کاربردی در اختلالهای اضطرابی کودکان، تعلیم و تربیت استثنایی، 3(125)، صص 47-58.
- مظفر، احمد. (1400). بررسی عوامل رفتاری مؤثر بر بهبود فرهنگ سازمانی در وزارت آموزش و پرورش. مطالعات رفتاری در مدیریت، 11(23)، صص 99-112
- فرود، حورا، رهبری منش، کمال، خوانساری، شیدا و سلطانزاده، حسین. (1400). تبیین اصول طراحی محیطی مؤثر بر یادگیری دانش آموزان درمدارس ابتدایی (مطالعه موردی: مدارس ابتدایی شهر رشت). فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست، 23(4)، صص 21-35.
- قربانی، بیژن (1383). تأثیر رنگ در فعالیتهای آموزشی دانشآموزان، فصلنامه آموزه، 23، صص 31-33.
- وایت، ویلیام. (1392). "زندگی اجتماعی فضاهای شهری کوچک"، مسعود اسدی محل چالی، چاپ اول، تهران، انتشارات آرمانشهر.
- Amarin, Nidal, and Amna Al-Saleh. (2020). The Effect of Color Use in Designing Instructional Aids on Learners’ Academic Performance. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 16(2), pp. 42–50.
- Bai, Miao-Shui, Chun-Yue Miao, Yu Zhang, Yang Xue, Fei-Yong Jia, and Lin Du. )2022(.COVID-19 and Mental Health Disorders in Children and Adolescents (Review), Psychiatry Research, 317, pp. 114881.
- Cohen, Sheldon, Michael L. M. Murphy, and Aric A. Prather. (2019). Ten Surprising Facts About Stressful Life Events and Disease Risk, Annual Review of Psychology, 70, pp. 577–597.
- Gökçe, Nazli, Erdoğan Kaya, Semra Günay Aktaş, and Yeliz Mert Kantar. (2016). An Overview of Equal Educational Opportunities in Turkey: A Spatial Analysis of Classrooms in Rural and Urban Primary Schools. Journal of Education and Training Studies, 5(1), pp. 67–78.
- Legha, Rupinder K., and Gordon-Achebe, Kimberly. )2022(.The Color of Child Protection in America: Antiracism and Abolition in Child Mental Health. Child and Adolescent Psychiatric Clinics of North America, 31(4), pp. 693–718.
- Ogita, Chiharu and Pothong, Amy. (2021). The Effects of Wall Color on Students’ Attention Levels: An International School’s Perspective, Journal of Student Research, 10(2), pp. 1–13.
- Plummer, Deborah., and Alice (Illustrator) Harper. (2010). “Helping Children to Cope with Change, Stress and Anxiety : A Photocopiable Activities Book”, London, Jessica Kingsley Pub.
- Rogers, Marie Rogers., Christoph. Witzel, Peter. Rhodes, and Anna. Franklin. (2020). Color Constancy and Color Term Knowledge Are Positively Related during Early Childhood. Journal of Experimental Child Psychology, 196.
- Sabatini, Fabio. (2014). The relationship between happiness and health: Evidence from Italy, Social Science & Medicine, 114, pp. 178–187.
- Sanchez, Amanda L., Danielle Cornacchio, Tommy Chou, Ovsanna Leyfer, Stefany Coxe, Donna Pincus, and Jonathan S. Comer. )2017(. Development of a Scale to Evaluate Young Children’s Responses to Uncertainty and Low Environmental Structure. Journal of Anxiety Disorders, 45, pp. 17–23.
- Schniering, Carolyn A., and Ronald M. Rapee. (2020). Evaluation of a Transdiagnostic Treatment for Adolescents with Comorbid Anxiety and Depression. Journal of Affective Disorders Reports, 2, pp. 100026.
- Theule, Jennifer, )2010(. “Predicting Parenting Stress in School of Children with ADHD”, PhD thesis, University of Toronto.
- Tomba, Elena, Carlotta Belaise, Fedra Ottolini, Chiara Ruini, Alessandra Bravi, Elisa Albieri, Chiara Rafanelli, Ernesto Caffo, and Giovanni A. Fava. (2010). Differential Effects of Well-Being Promoting and Anxiety-Management Strategies in a Non-Clinical School Setting. Journal of Anxiety Disorders, 24(3), pp. 326–33.
- Veszeli, Judit, and Alex J. Shepherd. )2019(.A Comparison of the Effects of the Colour and Size of Coloured Overlays on Young Children’s Reading. Vision Research, 156, pp. 73–83.
- World Health Organization (WHO). )2001(. Mental health: new understanding, new hope: World Health Organization.
|