تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,453,349 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,469,026 |
مقایسه اهمال کاری، راهبردهای یادگیری و هیجان های تحصیلی در دانش آموزان عادی و دارای اختلال یادگیری | ||
فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی | ||
مقاله 6، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 10، مرداد 1402، صفحه 91-104 اصل مقاله (494.78 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/mlseo.2023.704459 | ||
نویسندگان | ||
مریم عسگری1؛ مریم احمدی فقیه* 2 | ||
1کارشناس ارشد ، روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی ، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی قم، ایران | ||
2عضو هیات علمی گروه روانشناسی ، دانشکده علوم انسانی ،واحدقم، دانشگاه آزاد اسلامی ، قم ، ایران . | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش مقایسه اهمال کاری، راهبردهای یادگیری و هیجان های تحصیلی در دانشآموزان عادی و دارای اختلال یادگیری بود. جامعه آماری شامل دانشآموزان عادی و دارای اختلال یادگیری شهر قم بود که دارای مشکل نادرست نویسی(اختلال یادگیری در املا) بودند. نمونه آماری شامل 60 نفر(30 نفر دانشآموزان عادی و 30 نفر دانش آموزان دارای اختلال یادگیری) بود. روش پژوهش علی مقایسهای بود.ابزارپرسشنامهی اهمالکاری تحصیلی تاکمن(1991)، پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد(1995)، پرسشنامه هیجان های تحصیلی پکران(2005) بودند. برای تحلیل دادهها (آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره و آزمون t دو نمونه مستقل) استفاده شد. تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 25 انجام گرفت. نتیجه نشان دادکه میانگین اهمال کاری تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری بیشتر از دانشآموزان عادی بود. میانگین راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی، لذت و غرور دانشآموزان دارای اختلال یادگیری کمتر از دانشآموزان عادی بود.میانگین اضطراب، شرم،خشم، ناامیدی وخستگی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری بیشتر از دانشآموزان عادی بود. | ||
کلیدواژهها | ||
اهمال کاری؛ راهبردهای یادگیری؛ هیجان های تحصیلی؛ اختلال یادگیری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 98 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 23 |