تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,450,628 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,467,286 |
ارائه الگوی وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و اعتباربخشی آن | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
دوره 18، شماره 76، آذر 1402 | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/educ.2023.1983043.2969 | ||
نویسندگان | ||
فریده صادق زاده1؛ مجتبی معظمی* 2؛ امینه احمدی3؛ حسینعلی جاهد4 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت آموزشی، واحد بین المللی کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش، ایران | ||
2استادیار، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت آموزش عالی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) | ||
3دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
4دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از اجرای این پژوهش ارائه الگوی وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و اعتباربخشی آن بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر داده ها آمیخته و ماهیت توصیفی تحلیلی و پیمایشی و روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس بود. جهت جمعآوری دادهها در بخش کیفی از روش مصاحبه با خبرگان و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده گردید. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دارای مدرک دکترا و داشتن حداقل 10 سال سابقه در زمینه آموزش آنلاین و در بخش کمی 10000 نفر از کاربران سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد بود. یافته ها نشان داد که میانگین همه ابعاد و مؤلفههای الزامات آموزشی، تعامل با سایر گروههای آموزشی مجازی، اختصاص ساعات بیشتر آموزش آنلاین، انعطافپذیری، الزامات زیباشناختی، عوامل تکنولوژیکی، قابلیتهای کاهش محدودیت آنلاین، الزامات محتوایی، سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی، محتوای دروس متناسب، الزامات مشارکت برونسازمانی، زیرساخت های سیستم آموزش مجازی، کیفیت سیستم ارائه خدمات، کیفیت پشتیبانی ادراکشده، الزامات فرآیندی، کیفیت رفتار متولیان آموزش مجازی و به کارگیری استانداردهای آموزش مجازی بالاتر از حد متوسط مورد سنجش قرار گرفته است؛ به عبارتی وضعیت موجود کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد در وضع مطلوب می باشد. جهت سنجش اعتباربخشی یافته ها 9 نفر از خبرگان اثربخشی الگو را تأیید کردهاند. نتیجهگیری کلی پژوهش نشان می دهد که بهترین شیوه جهت تضمین وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از استانداردهای آموزش مجازی است. | ||
کلیدواژهها | ||
وضعیت موجود و مطلوب؛ کیفیت خدمات آموزشی؛ سیستم آموزش مجازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 168 |