تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,172 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,829 |
ارایه مدل تحول دیجیتال در فرایند آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونا | ||
مدیریت نوآفرینی | ||
دوره 3، شماره 2، شهریور 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هادی جوادیان سرچشمه* 1؛ شهرزاد طیاران2؛ صدیقه طوطیان3 | ||
1دانشگاه آزاد واحد الکترونیک | ||
2دانشکده مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک | ||
3دانشیار گروه مدیریت دولتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران غرب | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل تحول دیجیتال در فرایند آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونا انجام شده است. نوع پژوهش از نظر هدف، توسعهای و از لحاظ نتیجه، کاربردی است و از لحاظ نوع دادهها کیفی و کمی است. جامعه آماری تحقیق در بخش کیفی شامل 10 نفر از خبرگان اجرایی آموزش و پرورش مناطق 15 تا 20 تهران بود که با روش نمونهگیری غیراحتمالی قضاوتی و هدفمند انتخاب شدند و در بخش کمی شامل کلیه کارکنان آموزش و پرورش مناطق 15 تا 20 تهران به تعداد 257 نفر بودند که با توجه به فرمول کوکران، حجم نمونه154 نفر تعیین و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری دادهها در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمهساختار یافته و در بخش کمی نیز پرسشنامه محققساخته بود. روایی مصاحبهها از طریق بازآزمون تایید شد. و روایی محتوایی پرسشنامه بخش کمی نیز توسط خبرگان تایید شد. روش تحلیل دادهها در بخش کیفی شامل تحلیل مضمون(تم) و در بخش کمی نیز دیمتل فازی جهت رتبه بندی ابعاد و مولفههای مدل بود. یافتههای پژوهش حاکی از شناسایی مدل مدل تحول دیجیتال در فرایند آموزش و پرورش با توجه به وضعیت کرونا در قالب توسعه استراتژی تحول دیجیتال(با 4 شاخص)، طرح ریزی استراتژی تحول دیجیتال(با 4 شاخص)، همسویی سازمانی تحول دیجیتال (با 3 شاخص) و طرح ریزی عملیات تحول دیجیتال(با 3 شاخص) آن است. نتایج تحلیلهای کمی نیز موید معنیداری ارتباط بین شاخصها و مولفههای مدل تحقیق میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
تحول دیجیتال؛ دیمتل فازی؛ فرایند آموزش و پرورش و بحران کرونا | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 243 |