تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,004 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,547,972 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,627,948 |
اثر یادگیری جاذبههای گردشگری از طریق بازیوار سازی(مورد مطالعه: کودکان دبستانی شهر تبریز) | ||
فصلنامه آموزش و پرورش متعالی | ||
دوره 3، شماره 3 - شماره پیاپی 11، مهر 1402، صفحه 28-49 اصل مقاله (1.41 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/ee.2023.1980374.1158 | ||
نویسندگان | ||
یزدان شیرمحمدی* 1؛ ایرج چوبدار2؛ آمنه کمالی سروستانی3 | ||
1دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران، صندوق پستی-4697- 19394 | ||
2کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی،دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد زمین شناسی زیست محیطی، دانشکده علوم زمین، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران. | ||
چکیده | ||
مقدمه و هدف: روشهای آموزشی متداول به دلیل تحولات و پیشرفتهای علمی و تکنولوؤیکی عصر حاضر و افزایش آگاهی عمومی و ضریب هوشی کودکان و نوجوانان دیگر پاسخگوی آموزش مؤثر و قابل جذب برای مخاطبان نیست بنابر این استفاده از تکنولوژیهای نوینی که از راهکارهای جدید استفاده نمایند بسیار ضروری به نظر میرسید. روش شناسی پژوهش: در این تحقیق به بررسی یکی از روشهای نوین آموزشی عصر حاضر در آموزش جاذبهها و برند مقاصد گردشگری و با استفاده از تکنیکهای بازیوارسازی و طراحی بازیهای کمک آموزشی جذاب با جاذبههای بصری و دیگر مزایای بازی مانند(انگیزه، رضایت، درگیری و تعامل و ...) به کودکان و نوجوانان پرداخته شده. است. محاسبات آماری پژوهش حاضر از طریق روش تحلیل عاملی اکتشافی و بررسی فرضیههای آن بر اساس روش تحلیل مسیر و نرم افزارهای مربوطه انجام گردیده، جامعه آماری آن از میان 384 معلمان مربیان و خبرگان آموزشی و با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه انتخاب شده و برای تعیین اعتبار محتوایی و روایی پرسشنامه و نتایج مصاحبهها نیز ضمن استفاده از خود مربیان مدارس در تفهیم و ثبت پاسخ مخاطبان استفاده گردیده همچنین از نظر خبرگان و متخصصین گردشگری و پژوهشگران نظامهای آموزشی نیز استفاده شده است. تجزیه و تحلیل دادهها نیز با استفاده از نرم افزار SPSS 26 انجام گرفت. بحث و نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که مابین آموزش از طریق بازیوار سازی و فاکتورهای تأثبر گذار بر آن مانند انتظار عملکرد، امید به تلاش، نفوذ اجتماعی و تسهیل شرایط در راستای آموزش مفاهیم و جاذبههای گردشگری منتج به آگاهی از برند و در نهایت طنین برند اثر مثبت و معنیداری وجود داشت و بازیهای کامپیوتری سطح یادگیری کودکان را تا حد قابل توجهی افزایش داده و به عنوان یک عنصر حیاتی، در پیشبرد اهداف آموزشی و یادگیری و رشد شناختی و اجتماعی کودکان، به ویژه آموزش مفاهیم، جاذبهها و برند مقصد شهر گردشگری بیش از اطلاعات بدست آمده از روخوانی و تکالیف درسی آنان تأثیر گذار بود. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ کودکان؛ برند؛ گردشگری؛ بازیوارسازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 180 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 91 |