| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,619,580 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,295,590 |
شناسایی و اعتباریابی آسیب های مرتبط با انتصاب آموزگاران در آموزش و پرورش | ||
| فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 شهریور 1402 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| احمد احمدی فارسانی1؛ فریبا کریمی* 2؛ بدری شاه طالبی3 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. | ||
| 2دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران | ||
| 3دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران. | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش، شناسایی و اعتبار یابی آسیبهای مرتبط با انتصاب آموزگاران در آموزش و پرورش بود. بدین منظور، پژوهش در دو سطح کیفی و کمی انجام گرفت. در بخش کیفی از روش پدیدار شناسی و در بخش کمی از روش پیمایشی استفاده شده است. مشارکت کنندگان بخش کیفی، متخصصان حوزه جذب و استخدام نیرو در آموزش و پرورش بودند که با روش نمونهگیری هدفمند ملاک محور انتخاب شدند. پس از 22 مصاحبه، یافتهها به اشباع نظری رسید. جامعه آماری در بخش کمی، آموزگاران شاغل در آموزش و پرورش استان اصفهان بودند، که جحم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1970)، 384 نفر تعیین و با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از مصاحبه نیمه ساختار یافته بهره گرفته شد. مصاحبهها، ضبط و پیاده سازی گردید و بر اساس روش 7 مرحلهای کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. باورپذیری یافتههای بخش کیفی از طریق بازگشت به مشارکت کنندگان و اطمینان پذیری از طریق بازآزمون مورد تأیید قرار گرفت. به منظور اعتباریابی یافتههای بخش کیفی، در بخش کمی پرسشنامهای با 29 گویه تنظیم شد. جهت تجزیه و تحلیل یافتهها از تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید. نتایج پژوهش منتج به شناسایی29 آسیب در قالب 7 واحد مفهومی گردید. همچنین نتایج نشان داد شاخصهای برازش از میزان مطلوبیت برخوردار بود . | ||
| کلیدواژهها | ||
| اعتباریابی؛ انتصاب؛ آموزگاران؛ آموزش و پرورش ایران؛ آسیب | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 258 |
||