تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,390 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,444,962 |
ارائه مدل صلاحیتهای حرفهای با رویکرد تراز جمهوری اسلامی ایران بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان | ||
پژوهشهای برنامهریزی درسی و آموزشی | ||
دوره 13، شماره 1، اردیبهشت 1402، صفحه 255-267 اصل مقاله (1.33 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عاطفه جوادی رجه1؛ محمد صالحی* 2؛ سعید صفاریان همدانی3 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران. | ||
2دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | ||
3استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | ||
چکیده | ||
این پژوهش، با هدف ارائه مدل صلاحیتهای حرفهای با رویکرد تراز جمهوری اسلامی ایران بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی با رویکرد آمیخته است.جامعه آماری در بخش کیفی مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان منطقه ٩ کشور است. در بخش کمی نیز از میان اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان منطقه ٩ کشور (سمنان، مازندران و گلستان) که به تعداد 263 نفر بودند که بر اساس فرمول کوکران تعداد 156 نفر با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش کمی پژوهش از طریقیک پرسشنامه محققساخته و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون (2020) و پرسشنامه بالندگی محمودپور (1399) به دست آمد. جهت تأیید روایی صوری و محتوایی، پرسشنامه تحت نظر اساتید راهنما و مشاور و متخصصان، مورد تأیید قرار گرفت. و پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ آنها نیز بالای 7/0 محاسبه شد که مورد تأیید بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS21 و PLS3.2 و MAXQDA2020 انجام گرفت. نتایج بخش کیفی نشان داده است ابعاد پرسشنامه صلاحیتهای حرفهای با رویکرد تراز جمهوری اسلامی ایران در 13 بار عاملی چرخش یافتهاند و بالاترین ضریب استاندارد (0.818) مربوط به مؤلفه دانش مرتبط با تخصص از مؤلفههای بعد صلاحیت تخصصی بود. در بخش کمی نیز صلاحیتهای حرفهای با رویکرد تراز جمهوری اسلامی ایران بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان منطقه ٩ کشور تأیید شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه فرهنگیان؛ اثربخشی فرایند آموزش؛ بالندگی اعضای هیأت علمی؛ تدریس | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 97 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 59 |