تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,623 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,416,568 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,445,090 |
سنتز پژوهی مدیریت دانش معلمان بر گرفته از پایگاه های اطلاعاتی در بازه زمانی( 1389تا 1401ش)و(2010تا 2023م) | ||
فصلنامه آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی | ||
دوره 11، سال چهارم، شماره دوم، تابستان1402 - شماره پیاپی 11، شهریور 1402، صفحه 86-108 اصل مقاله (1.84 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10/jtihr.2023.1985832.1158 | ||
نویسندگان | ||
علی مظلومی* 1؛ حسین مومنی مهمویی2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه علوم تربیتی ،رشته مدیریت آموزشی ،واحد تربت حیدریه،دانشگاه آزاد اسلامی،تربت حیدریه،ایران | ||
2دانشیار،گروه علوم تربیتی،واحد تربت حیدریه،دانشگاه آزاد اسلامی،تربت حیدریه،ایران | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش برسی مدیریت دانش است؛ روش این پژوهش به صورت کیفی واز نوع سنتز پژوهی است جامعه آماری ،پژوهش های متعددی که در مقاله های داخلی و خارجی انجام شده می باشد و پایگاه اطلاعات دربازه زمانی 1389-1401ش و 2010-2023م ،تعداد123 مقاله انتخاب وطی واکاوی محتوایی ،دسته بندی و تعداد مقاله(28منبع خارجی و 95منبع داخلی)که واجد شرایط مد نظرپژوهش بودند مورد برسی قرار گرفتندو در نهایت مقاله ها برای خواندن مجدد،کد گذاری شاخص ها و مفاهیم شان استخراج شد وبا نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب و مورد برسی قرار گرفت . به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از چک لیست محقق ساخته جهت گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش اولیه که از طریق جستجو با واژگان کلیدی متفاوت و مرتبط با هدف پژوهش ها گرد آوری شدند ،استفاده شد.جهت تحلیل یافته شده از الگوی 6 مرحله ای سنتز پژوهی روبرتس استفاده شد ودر بررسی اعتماد داده چارچوب ارائه شده،در حوزه ی مطالعاتی،4معیار؛ باورپذیری،انتقال پذیری،اطمینان پذیری و تایید پذیری استفاده گردید. و حاصل تحلیل محتوای استقرایی و ترکیبی مقولات ،استخراج چهارچوب مفهومی در حوزه ی مدیریت دانش است که حول محور های رفتار، اجتماعی، فرهنگی ، ذهنی، انگیزشی، تحول و توسعه وخود محوری و فناوری و استراتژی می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ حوزه رفتاری؛ اجتماعی؛ فرهنگی؛ سنتز پژوهی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 139 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 225 |