تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,550,200 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,692,928 |
طراحی و ارائه مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک و اعتبار سنجی آن در بانک ملی | ||
فصلنامه آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی | ||
دوره 11، سال چهارم، شماره دوم، تابستان1402 - شماره پیاپی 11، شهریور 1402، صفحه 109-129 اصل مقاله (1.53 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10/jtihr.2023.1977403.1128 | ||
نویسندگان | ||
فرحنار کسرائی یگانه1؛ مهدی زیرک* 2؛ احمد اکبری3؛ حسین مومنی مهموئی4؛ یوسف مهدی پور5 | ||
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه ، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه ، ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه ، ایران | ||
3استادیار گروه علوم تربیتی،واحد بردسکن،دانشگاه آزاد اسلامی،بردسکن، ایران | ||
4دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد تربت حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه ، ایران | ||
5دانشیار مدیریت آموزشی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تربت حیدریه،خراسان رضوی، ایران | ||
چکیده | ||
بهره گیری از دوره های یادگیری الکترونیک موجب می شود تا افراد نسبت به نسل های قبل از خود، از روش های جدیدتری به منظور گسترش مهارتهای شغلی خود استفاده کنند. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک و اعتبار سنجی آن در بانک ملی تدوین گردیده است. فلسفه پژوهش آمیخته با رویکرد اکتشافی و استراتژی تحقیق در بخش کیفی، تحلیل محتوا و در بخش کمی، پیمایشی است. نمونه آماری در مرحله کیفی، 12 نفر از مدیران بانکهای دولتی و اساتید حوزه ی مدیریت دولتی و آموزشی می باشند که با استفاده از اصل اشباع و به روش گلوله برفی انتخاب و در بخش کمی، کارکنان بانک ملی در اداره رسمی در مشهد به تعداد 160 نفر بوده اند. روش جمع آوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه های نیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه می باشد. برای تحلیل داده ها در بخش کیفی از نرم افزار مکس کیودا و در بخش کمی از نرم افزار spss 22 و نرم افزار پی ال اس استفاده شد. یافته های تحقیق در مدل بهبود عملکرد شغلی نیروی انسانی به کمک یادگیری الکترونیک شامل 5 بعد زیرساخت های الکترونیک ،عناصر یادگیری الکترونیک ، فرایند مدیریت عملکرد شغلی، بهبود عملکرد شغلی و مداخله گرهای محیطی با 14 مولفه می باشد. همچنین در بخش کمی نتایج نشان داد که الگوی مذکور از اعتبار لازم برخوردار است. در نهایت با استفاده از برنامه ها و قابلیت های یادگیری الکترونیکی می توان عملکرد شغلی کارکنان را ارتقابخشید. | ||
کلیدواژهها | ||
الگوی یادگیری؛ یادگیری الکترونیک؛ عملکرد؛ عملکرد شغلی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 69 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 84 |