تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,264 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,898 |
طراحی الگوی مدیریت دانش با عملکرد آموزشی هیأت های ورزشی استان البرز | ||
پژوهش های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت | ||
دوره 2، شماره 3، مهر 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
حسین پورسلطانی زرندی* | ||
دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی مدیریت دانش با نوآوری آموزشی هیأت های ورزشی استان البرز بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به صورت میدانی اجرا شده است. جامعه آماری این پژوهش را مسئولین، کارشناسان و مدرسان دوره های مربیگری و داوری کمیته های آموزش هیأت های ورزشی استان البرز (250=N) در سال 1402 تشکیل دادند. با توجه به کوچک بودن حجم جامعه، نمونه آماری به صورت کل شمار در نظر گرفته شد. به منظور جمعآوری دادهها از پرسشنامه های مدیریت دانش شرون لاوسون (2003) و عملکرد آموزشی نعمتی (1394) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های توصیفی و آزمون های آماری کلموگروف اسمیرونف، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر در نرم افزارهای آماری SPSS و LISREL استفاده شد. نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و مؤلفه های خلق دانش، ارزیابی دانش، عرضه دانش، توزیع دانش، کاربرد دانش و انتقال دانش با عملکرد آموزشی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین مؤلفه توزیع دانش واجد شرایط پیش بینی عملکرد آموزشی می باشند. از طرفی دیگر تحلیل مسیر الگوی ساختاری پژوهش نشان داد مدیریت دانش تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد آموزشی (02/8=T-Value، 80/0=β) دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ عملکرد آموزشی؛ هیأت ورزشی؛ مربیگری؛ داوری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 90 |