تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,194 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,851 |
تحلیل و بررسی وضعیت موجود و مطلوب پیادهسازی مدیریت دانش در نظام آموزش عالی | ||
مدیریت دانش در ورزش | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 آذر 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30495/kmsj.2023.1985700.1113 | ||
نویسندگان | ||
سیده نیلوفر شامرادی1؛ مجتبی معظمی* 2؛ فاطمه احمدبیگی2 | ||
1دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر بر اساس نتایج، در دسته پژوهشهای کاربردیو بر مبنای نوع دادهها، آمیخته (کیفی-کمّی)، و بر مبنای هدف توصیفی پیمایشی است.جامعه آماری پژوهش بخش کیفی براساس دیدگاه استراوس و کوربین، در نفر 23 به اشباع نظری رسیدیم با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی و در بخش کمّی، جامعه آماری اساتید هیأت علمی گروههای مدیریت و علوم تربیتی به تعداد 269 که با تکیه بر فرمول کوکران تعداد 159 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. جمعآوری اطلاعات به صورت کتابخانهای و میدانی انجام شده و ابزار لازم در بخش کیفی مصاحبه نیمهساختاریافته که روایی و پایایی آن به ترتیب با استفاده از روایی محتوا و پایایی درون کدگذار (94%) و میان کدگذار (86 %) تأیید شد، و بخش کمّی پرسشنامه تعیین وضعیت موجود و مطلوب دارای روایی محتوا بوده و پایایی آن عبارت است از، آلفای کرونباخ 89/0. در بخش کیفی پژوهش، دادههای به دست آمده با استفاده از نرمافزار MAXQDA و فرآیند کدگذاری، و در بخش کمّی از روش دلفی فازی و نرمافزار SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج برآمده از آزمون مقایسات زوجی بیانگر این موضوع است که سطح معناداری کلیه عوامل از سطح معناداری 05/0 کمتر بوده، که نشان میدهد میانگین نمرات مربوط به دو وضعیت (موجود و مطلوب) یکسان نیست و با توجه به اختلاف میانگینها، باید گفت وضعیت مطلوب دارای میانگینی بیشتر از وضعیت موجود است. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش، پیاده&rlm؛ سازی ودیریت دانش، وضعیت موجود، وضعیت مطلوب | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 38 |