| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,555,744 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,266,278 |
تأثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارتهای ارتباطی و شادزیستی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان ماسال | ||
| فصلنامه مهارت های روانشناسی تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 14، شماره 3 - شماره پیاپی 55، آذر 1402، صفحه 24-34 اصل مقاله (190.96 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| فرزاد محمدی نیلاش1؛ سیدموسی کافی ماسوله* 2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه روان شناسی، مؤسسه آموزش عالی احرار، رشت، ایران | ||
| 2استاد گروه روانشناسی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران | ||
| چکیده | ||
| پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مدیریت خشم بر مهارتهای ارتباطی و شادزیستی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان ماسال انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی و طرح پژوهشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان ماسال در سال تحصیلی 1402-1401 به تعداد 348 نفر بود که از بین آنها نمونه ای به تعداد 30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه کنترل) گمارده شدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های شادزیستی آکسفورد (1989) و مهارتهای ارتباطی کوئین دام (2004) استفاده شد. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه تحت مداخله پروتکل مدیریت خشم نواکل و اسپیواک (1975) قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از آزمون آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد که آموزش مدیریت خشم سبب افزایش مهارتهای ارتباطی و شادزیستی دانش آموزان شد (001/0>P). | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدیریت خشم؛ مهارتهای ارتباطی؛ شادزیستی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 286 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 85 |
||