تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,443,572 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,462,151 |
تحلیل محتوای الکترونیکی درس ریاضی ( پایه چهارم) ابتدایی در بستر شاد | ||
فصلنامه تعالی تعلیم و تربیت و آموزش | ||
دوره 1، شماره 4، شهریور 1402، صفحه 104-128 اصل مقاله (967.56 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اعظم اکبری1؛ فاطمه پرسته قمبوانی* 2؛ حامد حجر گشت3 | ||
1فارغ التحصیل کارشناسی ارشد آموزش و پرورش ابتدایی، گروه علوم تربیتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | ||
2استادیارگروه علوم تربیتی، واحدکرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | ||
3مدرس گروه علوم تربیتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای الکترونیکی درس ریاضی (پایه چهارم) ابتدایی در بستر شاد میباشد که از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش شامل محتواهای الکترونیکی (فیلم آموزشی) درس ریاضی به تعداد 456 عدد فیلم می باشد که توسط معلمان مقطع ابتدایی در زمان همهگیری کووید-19تولید و در بستر شاد قرار داده شده است. حجم نمونه، تعداد (145) فیلم آموزشی درس ریاضی پایه چهارم ابتدایی مربوط به فصل های 1 تا 7 می باشد که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده است. ابزار پژوهش چک لیست محقق ساخته مبتنی بر بسته استاندارد سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش سال (1399) در سه شاخص "ویژگیهای مشترک طراحی فنی و هنری"، "ویژگیهای مشترک طراحی آموزشی" و "ویژگیهای اختصاصی"است که روایی با استفاده از محاسبه ضریب توافق و پایایی با استفاده از روش آلفای کرونباخ تایید شده است. تحلیل دادههای به دست آمده از بررسی فیلمهای آموزشی نشان داد کیفیت فیلمهای آموزشی درس ریاضی ازنظر"ویژگیهای مشترک طراحی فنی و هنری "، "ویژگی های مشترک طراحی آموزشی"،" آموزشی و ویژگیهای اختصاصی" در بستر شاد به صورت معناداری بیشتر ازمتوسط مورد انتظار است. بنابراین هرچقدر رابط کاربری یک نرمافزار، جذاب و دلنشین باشد، موجب آسانی و تسریع تعامل کاربران با خدمات و محتواها میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه شاد؛ محتوای الکترونیکی؛ ویژگیهای مشترک طراحی فنی و هنری؛ ویژگیهای مشترک طراحی آموزشی؛ ویژگی های اختصاصی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 334 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 165 |