- بختیاروند بختیاری, شهین ومومنی, مهدی. (1397). نقش مشوق های مالی در توسعه گردشگری شهری (مطالعه ی موردی: شهرداری زرین شهر). فصلنامه جغرافیایی فضای گردشگری، 8(29)، 45-58،.
- جعفر , بهاری وشهلا , بهاری. (1400). رابطه بین کیفیت خدمات و رضایت، وفاداری و اعتماد مشتری، در هتل های انقلاب و لاله شهر تهران مطالعات اجتماعی گردشگری، 18(9)، 0-0،. https://doi.org/10.52547/journalitor.36165.9.18.0
- چاک گی، ادواردو فایوسولا (1378). جهانگردی در چشم اندازی جامع. ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی. انتشارات دفترپژوهش های فرهنگی
- حیدری, علی اکبر؛روشن, سید علیقلی ونادری, نادر. (1398). تأثیر بازاریابی گردشگری (آمیخته محل و مردم) بر توسعه کارآفرینی روستایی منطقه ریجاب استان کرمانشاه. پژوهشهای روستائی، 10(4)، 582-595،. https://doi.org/10.22059/jrur.2019.280936.1358
- خیراللهی, ارسطو وشریف زاده اقدم, ابراهیم. (1399). تحلیل عوامل مؤثر بر میزان رضایتمندی شغلی کارکنان بخش هتلداری (مطالعه موردی: کارکنان هتلهای استان مازندران). اندیشه جغرافیا، 12(23)، 108-130،.
- شاهیوندی, احمد؛وارثی, حمیدرضا؛تقوایی, مسعود ووارثی, حمیدرضا. (1390). تحلیلی بر وضعیت زیرساختهای گردشگری در شهر اصفهان(با تأکید بر هتل-ها). جغرافیا و برنامه ریزی محیطی، 22(4)، 91-112
- غلامی, مسعود و وظیفه دوست, حسین. (2019). بررسی عوامل مؤثر بر قیمتگذاری صنعت هتلداری در ایران. مدیریت کسب و کار، 11(43)، 238-253.
- فاطمی نسب, سید حسین؛ حاجیها،زهره :امام وردی, قدرت اله و باغانی، علی. (2022). اثر تعاملی توسعه مالی وگردشگری بر رشد اقتصادی در ایران. فصلنامه علمی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، 12(47).
- قربانی, امیر؛دانایی, ابوالفضل؛برزگر, سید محمد وهمتیان, هادی. (1398). پست مدرنیسم و طراحی مدل سازمان هوشمند مدیریت گردشگری (موردمطالعه: دفاتر ارائه خدمات گردشگری و هتل های سه ستاره شهر بیرجند).
- لندران اصفهانی, سعید ورحیمی لنجی, مهسا. (1401). تاثیر کرونا بر وضعیت گردشگری (مورد مطالعه: شهر اصفهان). فصلنامه آینده پژوهی شهری، 2(1)، 1-15،.
https://doi.org/10.30495/uf.2022.1953643.1026
- لی، جان (1378) گردشگری و توسعه در جهان سوم، ترجمة عبدالرضا رکنالدین افتخاری و همکاران، تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی.
- محمدی, اسفندیار؛رضایی, زهرا واحمدی, میلاد. (1394). رابطه مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری. مطالعات مدیریت گردشگری، 10(30)، 107-127.
- صفاری دربزری، ع.؛ مالکی نژاد، پ.؛ ضیائیان، م.؛ اژدری، ع.(1399). طراحی مدل جامع تابآوری بیمارستانی در مواجه با بیماری کرونا. مدیریت سلامت ،53(5 :)88-77 .
- موحدی, سحر. (1398). برنامه ریزی کارآفرینی در افزایش اشتغال صنعت هتلداری و رستورانداری با استفاده از مدل امتیاز استاندارد شده (مطالعه موردی استان گیلان. فصلنامه پژوهشهای مکانی فضایی، 1398(13).
- مهرآرا, محسن وشیرمحمدی, پگاه. (1398). اثر درآمدهای گردشگری بر نابرابری درآمد با رویکرد رگرسیون پانل کوانتایل (مطالعه موردی: منتخب کشورهای درحالتوسعه). مطالعات مدیریت گردشگری، 14(46)، 197-222.https://doi.org/10.22054/tms.2019.10432
- میرفخرالدینی، فانزه السادات(1401)، مدل مدیریت عملکرد برای صتعت هتلداری با رویکرد PLS . دومین کنفرانس تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی، مونیخ آلمان.
- نادری بنی، م.؛ ابراهیم زاده پزشکی، ر.؛ ابوالقاسمی، م.؛ مالکی نژاد، پ.(1396). طراحی مدل مفهومی دستیابی به کارآفرینی سازمانی با رویکرد تلفیقی تحلیل سلسله مراتبی فازی میخایلوف و مدل یابی ساختاری تفسیری (مورد مطالعه: سازمان ورزش و جوانان استان یزد). پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی.3(6)،127-139.
- نرگسی, شهین؛بابکی, روح اله وعفتی, مهناز. (1397). بررسی رابطه بین گردشگری، رشد اقتصادی و توسعه مالی در ایران (1395-1368). اقتصاد مالی، 12(44)، 41-68.
- همتی, سیما. (1396). تاثیر برنامه ریزی در توسعه صنعت هتلداری بر توسعه گردشگری و اقتصاد ایران: ارائه مدلی راهبردی برای ایران. جغرافیا (برنامه ریزی منطقه ای)، سال هفتم، 241-267.
- یعقوبی منظری, پریسا وآقامیری, سیدامید. (1397). بررسی پیوندهای پسین و پیشین صنعت هتلداری برای افزایش تولید و اشتغال در ایران. گردشگری و توسعه، 7(4)، 18-37،. https://doi.org/10.22034/jtd.2019.97902.1184
- ANDREW, W. P. 2007. Financial management for the hospitality industry.
- BOTTEN, N. & MCMANUS, J. Competitive Strategies for Service Organizations. 1999
- DIAZ, J. F. T. & KIEN, D. T. 2019. Tourism Finance: Investing and Financing in Sustainable Tourism. Jurnal Ekonomi & Bisnis JAGADITHA, 6, 72-77.
- DOGRU, T., MCGINLEY, S. P. & KIM, W. G. 2020. The effect of hotel investments on employment in the tourism, leisure and hospitality industries. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32, 1941-1965.
- Hair, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2017). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM) (2nd ed.). Los Angeles, CA: SAGE.
- JAGELS, M. G. 2006. Hospitality management accounting, John wiley and sons.
- KARADENIZ, E., YILMAZ KANDIR, S., BALCILAR, M. & BEYAZIT ONAL, Y. 2009. Determinants of capital structure: evidence from Turkish lodging companies. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 21, 594-609.
- Mirfakhradini,F. S.(2023). Design and Measurement of Religious Tourism Destination Management Model in Yazd Province.International journal of Tourism, Culture & Spirituality. Volume 6, Issue 1.https://doi.org/10.22133/ijtcs.2023.168078
- MUCHARREIRA, P. R., ANTUNES, M. G., ABRANJA, N., JUSTINO, M. R. T. & QUIRÓS, J. T. 2019. The relevance of tourism in financial sustainability of hotels. European Research on Management and Business Economics, 25, 165-174.
- OHLAN, R. 2017. The relationship between tourism, financial development and economic growth in India. Future Business Journal, 3, 9-22.
- PANSARI, A. & KUMAR, V. 2017. Customer engagement: the construct, antecedents, and consequences. Journal of the Academy of Marketing Science, 45, 294-311.
- PRATT, S. & ALIZADEH, V. 2018. The economic impact of the lifting of sanctions on tourism in Iran: A computable general equilibrium analysis. Current Issues in Tourism, 21, 1221-1238.
- TANG, C. F. & ABOSEDRA, S. 2014. The impacts of tourism, energy consumption and political instability on economic growth in the MENA countries. Energy Policy, 68, 458-464.
- TSAI, H., PAN, S. & LEE, J. 2011. Recent research in hospitality financial management. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 23, 941-971.
- TSE, E. -Y. 1991. An empirical analysis of organizational structure and financial performance in the restaurant industry. International Journal of Hospitality Management, 10, 59-72.
- VENKATRAMAN, N. & RAMANUJAM, V. 1986. Measurement of Business Performance in Strategy Research: A Comparison of Approaches. The Academy of Management Review, 11, 801-814
|