- آسایش، فرزاد. و جعفری زارع، مرتضی. (1400). تأثیر تجربه منفی مشتری بر انتقام برند و اجتناب از برند با نقش میانجی نفرت از برند، فصلنامه علمی رهیافتی در مدیریت بازرگانی، 2(2)، 51-67.
- بیدکی، نجمه. (1400). بررسی تاثیر خیانت ادراک شده بر نفرت از برند با تعدیلگری دلبستگی به برند در مشتریان تلفن همراه اپل، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس.
- حدادیان، ناصر. (1398). بررسی نقش احساسات مثبت و منفی در قصد خرید مجدد، تبلیغات دهان به دهان و وابستگی عاطفی به برند (مورد مطالعه گوشی تلفن همراه در مشهد)، پایان نامه کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی فردوس.
- شجاع، علی.، و صادق ویزیر، فراز. (1397). تنفر از برند؛ بررسی و تحلیل عوامل و پیامدهای تنفر از برند، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 8(2)، 165-180.
- شیرمحمدی، یزدان، حکمت نیا، حسن، نصیری هندخاله، اسماعیل، کاشانی، افسانه. (1401). اثر آوازۀ برند جشنوارههای گردشگری بر تعلق خاطر به برند شهر گردشگری. جغرافیاوتوسعه ناحیه ای، 20(1), 280-249.
- شیرمحمدی، یزدان، اکبر زاده، سعید. (1401). اثر پایین بودن بهرهوری بر انتقام از برند در صنعت خودرو. بررسیهای بازرگانی، 20(115)، 85-98
- شیرمحمدی، یزدان، جلالیان، اسحاق، هاشمی باغی، زینب، و ترکاشوند، سعید (1398). بررسی تأثیر رویدادهای فرهنگی بر تصویر شناختی و عاطفی مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر کرج). برنامهریزی و توسعة گردشگری، 8(31)، 147-161.
- شیرمحمدی، یزدان، دارابی، غزاله و هاشمی باغی، زینب (1396). اثر درگیری ذهنی بر قصد بازدید مجدد گردشگران داخلی در مقایسه با گردشگران بین المللی (مطالعة موردی: شهر تهران). مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 12(39), 95-121.
- شیرمحمدی، یزدان، عابدی، فرزانه (1398). بررسی تاثیر تبلیغات بر تمایلات رفتاری گردشگران در شبکههای اجتماعی، مطالعات توسعه اجتماعی ایران ۱۱(۲)، 99-۱۱۹.
- عالی، مهرانگیز. (1398). تـأثیر ناسازگاری عملکردی، تجربه منفی گذشته و مسِولیت اجتماعی شرکت بر نفرت از برند (مورد مطالعه: خریداران شرکت سایپا در شهر سمنان)، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه سمنان، پردیس علوم انسانی.
- مکی زاده، وحید.، آیین جمشید، سیاوش.، و سقئی، فرزانه. (1397). تأثیر زمینههای فردی بر نفرت از برند و پیامدهای آن؛ مورد مطالعه: صنعت خودروسازی ایران، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 8(2)، 139-164.
- هومن، حیدرعلی. (1391). مدل یابی معادلات ساختاری با رویکرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت، چاپ دوم.
- Ahluwalia, R., 2000. Examination of psychological processes underlying resistance to persuasion. J. Consum. Res. 27, 217–232.
- Ahuvia, A., Rauschnabel, P.A. & Rindfleisch, A. (2020). Is brand love materialistic?”, Journal of Product and Brand Management, 30(3), pp. 467-480.
- Ahuvia, A.C.(2015). Nothing matters more to people than people: brand meaning and social relationship, Brand Meaning Management, 12, 121-149.
- Arruda Filho, E. J. M., & Barcelos, A. D. A. (2021). Negative online word-of-mouth: Consumers’ retaliation in the digital world. Journal of Global Marketing, 34(1), 19-37.
- Bayarassou, O., Becheur, I., & Valette-Florence, P. (2020). “Fight or flight”: coping responses to brand hate. Journal of Product & Brand Management, 30(3), 492–511. https://doi.org/10.1108/ JPBM-08-2019-2519
- Bayarassou, O., Becheur, I., Valette-Florence, P., 2020. “Fight or flight”: coping responses to brand hate. J. Prod. Brand Manage. 30 (3), 492–511.
- Brandão, A., Ribeiro, B., & Gadekar, M. (2022). You ruined our love story, but I just can't hate you‐a moderation‐mediation analysis of past experienced brand love and brand hate. International Journal of Consumer Studies.
- Floh, A., & Madlberger, M. (2013). The role of atmospheric cues in online impulse-buying behavior. Electronic Commerce Research and Applications, 12(6), 425-439.
- Hegner, S. M., Fetscherin, M., & Van Delzen, M.(2017). Determinants and outcomes of brand hate. Journal of Product & Brand Management, 26(1), 13–25. https://doi.org/10.1108/jpbm-01-2016- 1070.
- Hegner, S. M., Fetscherin, M., & Van Delzen, M.(2017). Determinants and outcomes of brand hate. Journal of Product & Brand Management, 26(1), 13–25. https://doi.org/10.1108/jpbm-01-2016- 1070.
- Jabeen, F., Kaur, P., Talwar, S., Malodia, S., & Dhir, A.(2022). I love you, but you let me down! How hate and retaliation damage customer-brand relationship. Technological Forecasting and Social Change, 174, 121183.
- Kaur, P., Dhir, A., Ray, A., Bala, P. K., & Khalil, A.(2020). Innovation resistance theory perspective on the use of food delivery applications. Journal of Enterprise Information Management.
- Lee, J.-S., Kim, J., Hwang, J., Cui, Y., 2021. Does love become hate or forgiveness after a double deviation? The case of hotel loyalty program members. Tour. Manage. 84, 104279
- Li, C., Mirosa, M., & Bremer, P.(2020). Review of online food delivery platforms and their impacts on sustainability. Sustainability, 12(14), 5528.
- Nguyen, H. N., & Nguyen, T. B.(2021). Sense of online betrayal, brand hate, and outrage customers’ anti-brand activism. Innovative Marketing, 17(4), 75.
- Rodrigues, C., Brandão, A., & Rodrigues, P. (2020). I can’t stop hating you: an anti-brand-community perspective on apple brand hate. Journal of Product & Brand Management.
- Rubio, N., Oubina, J., & Gomez-Suarez, M.(2015). Understanding brand loyalty of the store brand’s customer base. Journal of Product & Brand Management, 24(7), 679-692.
- Russell, C.A. & Schau, H.J.(2014). When narrative brands end: the impact of narrative closure and consumption sociality on loss accommodation, Journal of Consumer Research, 40(6), 1039-1062.
- Shirmohammadi, Y., & Abyaran, P. (2020). Brand Image of Mystical Spiritual Tours and Tourists’ Satisfaction and Quality of Life. International journal of Tourism, Culture & Spirituality, 4(2), 165-195. https://dx.doi.org/10.22133/ijts.2019.188946.1036.
- Shirmohammadi, Y., & Hashemi Baghi, Z. (2021). The Effect of Literary Tourism on Increasing Re-Visits to Tourism Destinations through Spirituality and Authenticity. International journal of Tourism, Culture & Spirituality, 5(1), 13-36.
https://dx.doi.org/10.22133/ijts.2021.136615.
- Tan, T. M., Balaji, M. S., Oikarinen, E. L., Alatalo, S., & Salo, J.(2021). Recover from a service failure: The differential effects of brand betrayal and brand disappointment on an exclusive brand offering. Journal of Business Research, 123, 126-139.
- Wu, Y. L., & Li, E. Y.(2018). Marketing mix, customer value, and customer loyalty in social commerce: A stimulus-organism-response perspective. Internet Research.
- Zhang, S., Peng, M. Y. P., Peng, Y., Zhang, Y., Ren, G., & Chen, C. C. (2020). Expressive brand relationship, brand love, and brand loyalty for tablet pcs: Building a sustainable brand. Frontiers in psychology, 11, 231.
|