تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,377 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,985 |
بررسی ارائه مدل ساختاری مدیریت منابع برمبنای رویکردهای تربیت دانشجو معلمان ایران با کشورهای ژاپن، امریکا، فرانسه، انگلستان | ||
فصلنامه آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی | ||
دوره 12، ، سال چهارم، شماره سوم، پاییز1402 - شماره پیاپی 12، آذر 1402، صفحه 48-66 اصل مقاله (1.94 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10/jtihr.2023.1999556.1194 | ||
نویسندگان | ||
صالح روستا1؛ سیداحمد هاشمی* 2؛ عباس قلتاش3؛ علی اصغر ماشینچی بشمن4 | ||
1دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت ،دانشگاه آزاد اسلامی ، لامرد ، ایران | ||
2استاد گروه علوم تربیتی، واحدلامرد ،دانشگاه آزاد اسلامی ،لامرد ،ایران | ||
3دانشیار گروه برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران | ||
4استادیارگروه علوم تربیتی،دانشگاه ازاد اسلامی واحدلامرد ،لامرد ،ایران | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر نقد و بررسی ارائه مدل ساختاری مدیریت منابع برمبنای رویکردهای تربیت دانشجو معلمان ایران با کشورهای ژاپن، امریکا، فرانسه، انگلستان است. این پژوهش از نظر اهداف، کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری اطلاعات از نوع تحلیل محتوا قیاسی است و برای این منظور ابتدا داده ها براساس فیش و ثبت اطلاعات گردآوری شدند که منجر به شناسایی مولفه های مختلف رویکردهای تربیت دانشجو معلمان در کشورهای منتخب شد.حوزه پژوهش شامل کتب، مقالات و تحقیقاتی که به تربیت معلم کشورهای منتخب( ژاپن، امریکا، فرانسه، انگلستان و ایران) پرداخته اند بوده است روش تحلیل داده ها روش کدگذاری به شیوه (کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی یا گزینشی) بود.یافته ها گویای آن بود که تحقیقات انجام شده قبلی توسط سایر محققان تاحدودی با نتایج بدست آمده در این تحقیق همخوانی داشته است و برخی از شاخصها و مولفه بدست آمده در تحقیق حاضر بوسیله یافتههای قبلی تایید می شود. پس از بررسی و مطالعات مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی و مستندات با مقالات و پژوهشگران 7 بعد، 28 مولفه و 72 شاخص در قالب یافتههای بخش شناسایی شد که مبانی فلسفی 4 مولفه و 12 شاخص، مبانی روانشناختی 4 مولفه و 10 شاخص، مبانی علمی 4 مولفه و 9 شاخص، مبانی جامعه شناختی 4 مولفه و 11 شاخص، رویکرد وفادارانه 4 مولفه و 9 شاخص، رویکرد سازگارانه 4 مولفه و 11 شاخص و رویکرد نیمه سازگارانه 4 مولفه و 10 شاخص شناسایی شد. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیت دانشجو؛ مبانی؛ رویکرد؛ کشورهای منتخب؛ الگو | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 42 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 23 |