تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,554,387 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,727,391 |
ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ذهنیت فلسفی به منظور تبیین کارکردهای فلسفه اسلامی در سیستمهای کسب و کار | ||
پژوهش های بازاریابی اسلامی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 بهمن 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
اردشیر مبرم1؛ فهیمه انصاریان* 2؛ معصومه صمدی3؛ یلدا دلگشایی4 | ||
1دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
2استادیار، گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
3دانشیار گروه گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
4استادیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ذهنیت فلسفی به منظور تبیین کارکردهای فلسفه اسلامی در سیستمهای کسب و کار با استفاده از روش دلفی و میانگین سازی به اجرا درآمده است. برای این منظور از تعداد 72 نفر متخصص فلسفه تعلیم و تربیت که از اساتید دانشگاههای استان تهران هستند، 12 نفر با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه اولیهای که بر اساس مطالعه منابع، پرسشنامههای موجود در ایران و خارج از کشور و نظر کارشناسان فلسفه تعلیم و تربیت در 108 گویه تهیه شده بود، پاسخ داده شد. در این پژوهش مقدماتی پرسشنامهای 72 گویهای شامل 12 شاخص برای 3 مؤلفه جامعیت، انعطافپذیری و تعمق با ضریب آلفای کرونباخ 90/0 استحصال شد. خروجی SPSS برای پایایی بعد جامعیت 82/0، انعطافپذیری 81/0 و تعمق 77/0 میباشد. در مجموع نتایج نشان داد که این پرسشنامه دقت و کیفیت اندازهگیری ابعاد سهگانه ذهنیت فلسفی را بیشتر از پرسشنامههای موجود دارد. در مجموع نتایج نشان داد که این پرسشنامه دقت و کیفیت اندازهگیری ابعاد سهگانه ذهنیت فلسفی را بیشتر از پرسشنامههای موجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
ذهنیت فلسفی؛ جامعیت؛ انعطافپذیری؛ تعمق | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 231 |