تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,550,001 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,683,735 |
رابطه بین سبکهای اسنادی، راهبردهای مقابله ای و بهداشت روان در دانش آموزان مقطع متوسطه | ||
دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30486/jsrp.2024.709840 | ||
نویسنده | ||
مصطفی عطاردی* | ||
- | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سبکهای اسنادی، راهبردهای مقابله ای و تاثیر آنها بر بهداشت روان در دانش آموزان انجام شد. به این منظور 301 نفر(150 نفر پسر و 151 نفر دختر) دانش آموز مقطع متوسطه آموزش و پرورش شهر شیراز به روش خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه بهداشت روان، پرسشنامه سبک اسناد و پرسشنامه راهبردهای مقابله ای کارور و شایر استفاده شد. نتایج نشان داد که از بین ابعاد سبک اسناد فقط بین بعد ثبات رویدادهای مثبت با بهداشت روان همبستگی مثبت و معنادار 05/0P< وجود دارد. همچنین تنها سبک اسنادی درونی/ بیرونی ویژه رویدادهای منفی در سطح معناداری 05/0P< و راهبرد مقابله ای مساله مدار در سطح معناداری 0001/0P< قادر به پیش بینی بهداشت روان بودند. | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 149 |