| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,576,235 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,274,986 |
رابطه بین سبکهای اسنادی، راهبردهای مقابله ای و بهداشت روان در دانش آموزان مقطع متوسطه | ||
| دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | ||
| مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1402 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30486/jsrp.2024.709840 | ||
| نویسنده | ||
| مصطفی عطاردی* | ||
| - | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سبکهای اسنادی، راهبردهای مقابله ای و تاثیر آنها بر بهداشت روان در دانش آموزان انجام شد. به این منظور 301 نفر(150 نفر پسر و 151 نفر دختر) دانش آموز مقطع متوسطه آموزش و پرورش شهر شیراز به روش خوشه ای مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه بهداشت روان، پرسشنامه سبک اسناد و پرسشنامه راهبردهای مقابله ای کارور و شایر استفاده شد. نتایج نشان داد که از بین ابعاد سبک اسناد فقط بین بعد ثبات رویدادهای مثبت با بهداشت روان همبستگی مثبت و معنادار 05/0P< وجود دارد. همچنین تنها سبک اسنادی درونی/ بیرونی ویژه رویدادهای منفی در سطح معناداری 05/0P< و راهبرد مقابله ای مساله مدار در سطح معناداری 0001/0P< قادر به پیش بینی بهداشت روان بودند. | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 161 |
||