تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,625 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,456,203 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,471,009 |
تجارب کمال گرایانه معلمان دوره ابتدایی از آموزش مجازی- مورد مطالعه: شهر شیراز | ||
دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 اسفند 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30486/jsrp.2023.1982422.3707 | ||
نویسندگان | ||
مهدی محمدی1؛ مجید کوثری2؛ رضا ناصری جهرمی* 3؛ سولماز خادمی4؛ صدیقه شادی5 | ||
1عضو هیأت علمی، گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شهر شیراز، ایران | ||
2استادیار دانشگاه فرهنگیان فارس.ایران.شیراز | ||
3شیراز؛ خیابان معالیآباد، گلدشت3، کوچه نیلوفر، ساختمان پاشا، طبقه همکف، واحد2 | ||
4دانشجوی دکتری، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شهر شیراز، ایران | ||
5کارشناسی ارشد، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شهر شیراز، ایران | ||
چکیده | ||
به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی، دستاندرکاران تعلیم و تربیت ناگزیر از ارائه آموزش در بستر سامانههای آموزش مجازی گردیدند. هدف پژوهش، بررسی تجارب کمال گرایانه معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز از آموزش مجازی بود. بدین منظور از روش کیفی پدیدار شناسی استفاده شده است. مشارکتکنندگان در این پژوهش تمامی معلمان دوره ابتدایی شهر شیراز در سال تحصیلی 1401 بودند. انتخاب مصاحبهشوندگان با رویکرد هدفمند و روش ملاکی انجام شد. بر اساس اشباع نظری نهایتاً ده نفر انتخاب شدند. دادهها با استفاده از مصاحبه نیمهساختمند گردآوری شدند تحلیل مصاحبهها، با استفاده از الگوی کلایزی و روش تحلیل مضمون انجام شد. پس از استخراج و دستهبندی موضوعی تجارب کمالگرایانه معلمان در نه مضمون پایه و سه مضمون اصلی شامل طراحی دروس تعاملی، همکاری و گروهبندی و تنوع و جذابیت در محتوا طبقه بندی شد. اعتبار دادهها با استفاده از تکنیکهای تأییدپذیری از طریق خودبازبینی پژوهشگران و اعتمادپذیری با هدایت دقیق جریان جمعآوری اطلاعات و همسوسازی پژوهشگران تعیین شد. معلمان دوره ابتدایی با استفاده از تجارب کمالگرایانه خود در آموزش مجازی تلاش میکنند با طراحی دروس مشتمل بر محتواهای متنوع و جذاب و گروهبندی دانشآموزان در فرایند آموزش مجازی، همکاری آنان را جلب و به یادگیری ترغیب نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
تجارب؛ کمالگرایی؛ معلم؛ دوره ابتدایی؛ آموزش مجازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 116 |