تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,800,523 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,330 |
ارائه الگوی بازیوارسازی فعالیتهای بازاریابی در صنعت خردهفروشی کالاهای تند مصرف با استفاده از رویکرد مدل محرک، ارگانیسم و پاسخ مبتنی بر راهبرد نظریه دادهبنیاد کلاسیک | ||
پژوهش های بازاریابی اسلامی | ||
مقاله 6، دوره 3، شماره 1، دی 1403، صفحه 102-133 اصل مقاله (1005.92 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهدی قدس1؛ سیده معصومه غمخواری* 2؛ مهدی زکی پور3 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران. | ||
2استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
3استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش ارائه الگوی بازیوارسازی فعالیتهای بازاریابی در صنعت خردهفروشی کالاهای تندمصرف است. تحقیق حاضر با هدف بهبود بخشی و اثربخشی فعالیتهای بازاریابی مدیران کسب و کارهای صنایع خردهفروشی کالاهای تندمصرف در زمینه متمایز کردن اقدامات و کنشهای برنامههای بازاریابی تدوین شده است. تحقیق به لحاظ هدف بنیادی – کاربردی و با جهتگیری اکتشافی از نوع مطالعات کیفی میباشد. در مطالعة حاضر ابتدا دادههای خام با استفاده از مصاحبة عمیق و نیمه ساختاریافته از 14 نفر از خبرگان که با توجه به معیارهای مطرح شده انتخاب شده بودند گردآوری شد. دادهها با مصاحبه نیمهساختار یافته از خبرگان و متخصصان صنعت خردهفروشی کالاهای تندمصرف گردآوری شده است. همزمان با گردآوری مصاحبهها، دادههای جمعآوری شده مورد تحلیل و وارد مراحل کدگذاری. سپس به منظور تأییدپذیری و بررسی روایی دادهها، نتایج به مصاحبه شوندگان و خبرگان حوزهی خردهفروشی کالاهای تندمصرف ارائه و نظرات ایشان طی انجام بحث و تبادل نظر با آنها در مدل نهایی اعمال شد. نتایج حاصل از دادههای احصاء شده از مراحل تحلیل کیفی پژوهش و دستهبندی آنها در 86 شاخص، 48 کد باز، 16 کد محوری، 6 مقوله و 3 محور محرک، ارگانیسم و پاسخ دستهبندی گردید. مهمترین انگیزه که در بین بیشتر افراد جذب شده به بازیوار سازی مشترک است، انگیزه سرگرمی است. بخش عمدهای از تصمیمگیری مشتریان احساسی است. در بسیاری از مواقع مشتری از نظر منطقی به کالا یا خدمات شما نیاز دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
بازیوارسازی؛ دادهبنیاد؛ محرک؛ ارگانیسم؛ پاسخ | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 170 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 19 |