تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,997 |
تعداد مقالات | 83,560 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,801,309 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,843,931 |
ارایه مدل یادگیری سازمانی در شرایط بحران کرونا (مورد مطالعه: شهرداری منطقه 17 تهران) | ||
مطالعات راهبردی در کسب و کار | ||
دوره 2، شماره 1، خرداد 1403، صفحه 68-77 اصل مقاله (985.44 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
صدیقه طوطیان* 1؛ لیلا سعیدی2؛ معصومه مهران3 | ||
1دانشیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب | ||
2استادیار مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب، ایران ، تهران | ||
3کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب، ایران ، تهران | ||
چکیده | ||
سازمانها به منظور سازگاری با محیط خود و کسب مزیت رقابتی پایدار، به دنبال بهترین راه کارها هستند .یکی از راههای کسب مزیت رقابتی پایدار، تاکید بر آموزش کارکنان و بالا بردن اطلاعات و دانش ایشان است. در گذشته تنها کارکنان و رهبران به دنبال یادگیری بودند ولیکن امروز سازمانها به دنبال یادگیری هستند.هدف این پژوهش ارایه مدل یادگیری سازمانی در شرایط بحران کرونا می باشد.روش پژوهش کمی از نوع توصیفی – اکتشافی می باشد. در بخش اول به روش نمونه گیری هدفمند و اشباع نظری 30 نفر از خبرگان متخصص در این حوزه انتخاب شدند حجم نمونه در بخش دوم 269 نفر از کارکنان شهرداری که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند بودند.ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه بود که روایی وپایایی آن نیز تایید شد یافته های تحقیق نشان داد که رهبری تحول گرا، فرهنگ یادگیری، مدیریت دانش و رفتار سازمانی از ابعاد اصلی مدل یادگیری به همراه 10 زیر معیاراست همچنین الویت بندی بر اساس Anp فازی انجام گرفت که فرهنگ یادگیری الویت اول عوامل رهبری تحول گرا، مدیریت دانش و رفتار سازمانی در رتبه های بعدی قرار گرفتند. شهرداری میتواند با ایجاد مکانیزم ارزشگذاری بر تحقیقات و پژوهش های کارکنان و ایجاد آرشیو علمی اقدام به ارتقاء سطح علمی و یادگیری کارکنان نمایند. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری؛ یادگیری سازمانی؛ بحران کرونا | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 101 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 56 |