تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,991 |
تعداد مقالات | 83,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 76,929,235 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 53,999,170 |
رابطه سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی: نقش جنس و رشته تحصیلی | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 7، دوره 8، شماره 30، دی 1390، صفحه 189-196 اصل مقاله (190.29 K) | ||
نویسندگان | ||
روحاله پناهی1؛ سلطانعلی کاظمی2؛ آذرمیدخت رضایی2 | ||
1دانشگاه آزاد واحد مرودشت | ||
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت | ||
چکیده | ||
بهمنظور بررسی رابطة سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی، جنس و رشتة تحصیلی در دانشآموزان دبیرستانی شهر اقلید، 500 دانشآموز (263 زن، 237 مرد) با روش نمونهبرداری خوشهای انتخاب شدند. شرکتکنندگان به سیاهة سبکهای یادگیری کلب (کلب، 1971) پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از آزمون مجذور کای بهره گرفته شد. یافتهها نشان دادند: 1)¬¬ شرکتکنندگان واجد سبک یادگیری واگرا و جذبکننده، عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به شرکتکنندگان دارای سبکهای همگرا و انطباقی دارند، 2)¬¬ پسران بیشتر از سبک یادگیری واگرا سود میجویند، در حالی که سبک یادگیری غالب دختران، جذبکننده است، و 3)¬¬ بین سبکهای یادگیری و رشتة تحصیلی رابطة معناداری وجود ندارد | ||
کلیدواژهها | ||
سبکهای یادگیری؛ پیشرفت تحصیلی؛ جنس؛ رشته تحصیلی؛ دانشآموزان دوره متوسطه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,039 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,132 |