تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,004 |
تعداد مقالات | 83,629 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,545,578 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,616,582 |
اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر رویآورد شناختی-رفتاری در تغییر سبکهای دلبستگی دانشآموزان | ||
روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی | ||
مقاله 4، دوره 8، شماره 29، مهر 1390، صفحه 45-54 اصل مقاله (223.83 K) | ||
نویسندگان | ||
زهرا موسوی1؛ قدسی احقر2؛ حسن اسدزاده3 | ||
1کارشناس ارشد مشاوره | ||
2دانشیار پژوهشکده مطالعات | ||
3استادیار دانشگاه علامه طباطبایی | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف شناخت اثر بخشی مشاورة گروهی مبتنی بر رویآورد شناختیـرفتاری در تغییر سبکهای دلبستگی دانشآموزان انجام شد. نمونة پژوهش حاضر متشکل از 60 دانشآموز دختر دبیرستانی بود که با استفـاده از روش نمونهبرداری چند مرحلهای انتخاب شدند. شرکتکنندگان به سؤالات مقیاس تجدیدنظر شدة دلبستـگی (کولینز و رید، 1996) پاسخ دادند. این پژوهش از نوع پیشآزمونـپسآزمون با گروه کنترل و مرحلة پیگیری بود. مشـاورة گروهی مبتنی بر رویآورد شناختیـرفتاری طی 10 جلسة 90 دقیـقهای در گروه آزمایشی اجـرا شد. برای تحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس، آزمون t همبسته و آزمون فریدمن استفـاده شد. نتایج نشان دادند که مشاورة گروهی مبتنی بر رویآورد شناختیـرفتاری در تغییر سبکهای دلبستگی دانشآموزان مؤثر است. نتایج پیگیری 45 روزه نشان داد که این مداخله، پایدار بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
سبکهای دلبستگی؛ رویآوردشناختی-رفتاری؛ مشاوره گروهی؛ دانشآموزان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 959 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 575 |