تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,345,893 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,387,642 |
شناسایی مولفههای موجود در مدل اعزام معلمان ایران و کشورهای منتخب به خارج از کشور | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 1، دوره 9، شماره 38، اردیبهشت 1393، صفحه 1-22 اصل مقاله (735.95 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رضا کچوییان جوادی1؛ بدری شاطالبی حسین آبادی2؛ محمدعلی نادی خوراسگانی2 | ||
1دانشجوی دوره دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) | ||
2استادیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر مطالعهای کیفی و بنیادی است که با استفاده از روش تحقیق زمینهای و تکنیک تحلیل محتوی با هدف شناسایی مولفههای موجود در مدل اعزام معلمان ایران و کشورهای منتخب به خارج از کشور انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کشورهای دنیا که دارای سیستم اعزام معلم به خارج ازکشور بودند. روش نمونهگیری تحقیق حاضر نمونهگیری هدفمند بود. به این صورت که علاوه بر ایران از بین کلیه کشورهای دنیا، 12 کشوری (امریکا، فرانسه، المان، کانادا، انگلستان، روسیه، استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی و مالزی) که از لحاظ شاخصهای آموزشی و پرورشی در زمره کشورهای پیشرفته محسوب میشدند و فرایند اعزام معلم به خارج ازکشور را داشتند به عنوان کشورهای منتخب انتخاب شدند و مطالعات مورد نظر بر روی آنها انجام شد. سپس مولفههای مدل اعزام معلمان ایران به خارج و مدل اعزام معلمان به خارج در کشورهای منتخب شناسایی شدند و بر اساس آنها با استفاده از روش دلفی موافهها اصلاح و نهایی شدند مولفههای مدل نهایی عبارت بودند از داشتن حکم رسمی، حداقل 3 سال تجربه، داشتن حداقل لیسانس، موفقیت در آزمون ورودی، تسلط به اینترنت، گزینش و حراست، نمره ارزشیابی قابل قبول در3 سال اخر تدریس و سلامت روانی. | ||
کلیدواژهها | ||
مدل اعزام معلمان؛ کشورهای منتخب | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 838 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 849 |