تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,345,842 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,387,623 |
فرآیند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدل p3 و نقش ابزارهای تألیف محتوای الکترونیکی در برنامه درسی آموزش عالی | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 38، اردیبهشت 1393، صفحه 1-22 اصل مقاله (729.67 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مریم صفرزاده1؛ اسماعیل سعدی پور2؛ شهرام ملانیا جلودار3 | ||
1دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، تهران | ||
3استادیار دانشگاه پیام نور ساری، ساری | ||
چکیده | ||
درجهان پیشرفته و به سرعت متغیر امروز ترکیب فنآوری های الکترونیکی در فرایند آموزش و یادگیری و محتوای برنامه درسی آموزش عالی، امری اجتناب ناپذیر است. مطالعه حاضر با بررسی پژوهشها و منابع مکتوب و غیر مکتوب داخلی و خارجی، با هدف معرفی محتوای الکترونیکی و ثأثیر آن در یادگیری پویا، ضمن ارائه مدلها و رویکردهای نوین در تولید محتوای الکترونیکی از قبیل ADDIE,SCORM, P3 ، به طرح چند پرسش در زمینه فرایند تولید محتوای الکترونیکی بر اساس مدلP3 و ابزارهای تألیف آن میپردازد. نتایج حاصل در عین این که اثر بخشی محتوای الکترونیکی را در افزایش یادگیری خاطر نشان میکند، به محدودیت عمده آن در پر هزینه بودن فرایند تولید محتوا اشاره مینماید. بر این اساس، نکاتی در مورد تولید محتوای الکترونیکی در حوزه برنامه درسی آموزش عالی پیشنهاد شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش الکترونیکی؛ محتوای الکترونیکی؛ فرایند تولید محتوای الکترونیکی؛ ابزارهای تألیف | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,547 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,014 |