تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,617 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,291,901 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,346,752 |
اولویت بندی مهارتهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات جهت کاربردی کردن آن در برنامه درسی دوره راهنمایی | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 3، دوره 8، شماره 34، اردیبهشت 1392، صفحه 1-22 اصل مقاله (648.46 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسنده | ||
زهرا طالب | ||
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه معلمان و متخصصان در رابطه با اولویت بندی مهارتهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) مورد نیاز دانش آموزان در برنامه درسی دوره راهنمایی میباشد. بر این اساس از بین 11010 نفر از معلمان دوره راهنمایی مناطق نوزده گانه شهر تهران با استفاده از جدول مورگان280 نفر و از بین130 نفر از کارشناسان 37 نفر به روش تصادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته میباشد که با استفاده از ماژولهای بنیاد جهانیICDL و مطالعه ماژولهای بنیاد ICDL ایران تهیه گردیده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای خی دو، تحلیل واریانس یک راهه، آزمونهای توکی، LSD و U مان ویتنی استفاده گردیده است. نتایج پژوهش حاکی از آنست که دیدگاه معلمان و کارشناسان در خصوص بکارگیری مهارتهای فاوای مورد نیاز دانش آموزان، همسو میباشد. همچنین از دیدگاه معلمان و متخصصان چهار مهارت جستجوی اینترنتی و پست الکترونیک، کامپیوتر و مدیریت فایلها، نرم افزار ارائه مطلب و واژه پرداز از نظر اهمیت در اولویت اول آموزش، مفاهیم پایه سخت افزارو فناوری اطلاعات در اولویت دوم و بانک اطلاعاتی و صفحه گسترده در اولویت سوم آموزشی قرار دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
فن آوری اطلاعات و ارتباطات؛ مهارتهای فاوا؛ برنامه درسی؛ دوره راهنمایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 413 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 415 |