تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,992 |
تعداد مقالات | 83,509 |
تعداد مشاهده مقاله | 77,163,693 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 54,212,525 |
مطالعه تطبیقی بین المللی سازی برنامه های درسی آموزش عالی درکشورهای فنلاند ،انگلستان وچین | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 5، دوره 7، شماره 32، مهر 1391، صفحه 1-28 اصل مقاله (580.23 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فاطمه بهجتی اردکانی1؛ محمد حسین یارمحمدیان2؛ علیرضا عراقیه3 | ||
1- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان | ||
2یارمحمدیان | ||
3استادیار دانشگاه آزاداسلامی واحد اسلامشهر | ||
چکیده | ||
بینالمللی کردن آموزش عالی امروزه به عنوان یک استراتژی کارآمد برای مواجهه با نیازهای متنوع جامعهی جهانی شده مطرح است. برنامه های درسی بین المللی در حقیقت مهمترین بعد یا رکن نظامهای آموزش عالی بین المللی شده هستند. هدف اصلی ونقطه توجه برنامه ریزان درسی در هنگام برخورد با مسئله فوق ، اساسا طراحی اهداف وبرنامه های آموزشی مطلوب و کار آمد بوده ا ست. این تحقیق نوعی مطالعه ی تطبیقی- تحلیلی است و از روش تحلیل محتوای کیفی با رویکرد قیاسی استفاده شده است تا رویکردهای بین المللی سازی برنامه های در سی آموزش عالی در کشور های مختلف از قبیل فنلاند، انگلستان وچین را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد. این روش شامل تکنیکهایی برای تجزیه وتحلیل سیستماتیک متون،،منظم کردن نتایج مشاهدات، ،مصاحبه ها،،مباحث ،اسناد، ،مقایسه ها،تجزیه وتحلیل یافته هاو ارائه یک چارچوب برای تجزیه وتحلیل روشمند وکنترل شده متون میباشد. در رویکرد قیاسی ابتدا دید گاهها و یافتهها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و سپس نتیجه گیری نهایی انجام میشود. یافتههای تحقیق شامل استراتژیها ،برنامه ها وفعالیتهای مناسب برای بین المللی کردن برنامه های درسی وروشهای تدریس ویادگیری آموزش عالی در هر کشور می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
بین المللی کردن؛ آموزش عالی؛ برنامه درسی؛ فنلاند؛ انگلستان؛ چین | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,172 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,320 |