تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,345,894 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,387,644 |
بررسی تاثیر رویکرد محتوایی آموزش تفکر بر ذهنیت فلسفی مدیران واحدها ومراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 40، آبان 1393، صفحه 113-132 اصل مقاله (517.17 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
دکتر احمد اکبری1؛ امیر امیری رشخوار2 | ||
1استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن، گروه علوم تربیتی، بردسکن، ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات خراسان رضوی، خراسان رضوی، ایران. | ||
چکیده | ||
تحقیق نیمه آزمایشی حاضر، با هدف بررسی تاثیر رویکرد محتوایی آموزش تفکر بر ذهنیت فلسفی مدیران واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از طریق روش نمونهگیری تمام شماری همۀ اعضاء جامعه آماری در دو گروه کنترل و آزمایش به شکل تصادفی دسته بندی و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد ذهنیت فلسفی مدیران ( شامل 42 سؤال) بهره گرفت و پاسخ بهدستآمده بهعنوان نمره پیشآزمون ثبت و در ادامه از داستانهای فلسفی (هستیشناسانه، شناختشناسانه و ارزششناسانه) به عنوان مداخله استفاده گردید، آنگاه ذهنیت فلسفی مدیران گروه کنترل و آزمایشی اندازهگیری و به کمک نرمافزار 21 Spss و با استفاده از آمار توصیفی و آزمون T دو نمونه مستقل و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد: رویکرد محتوایی آموزش تفکر (داستانهای هستیشناسانه؛ داستانهای شناختشناسانه و داستانهای ارزششناسانه) بر ذهنیت فلسفی مدیران واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی تاثیر معنیداری دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
رویکرد محتوایی؛ آموزش تفکر؛ ذهنیت فلسفی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 690 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 576 |