تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,303,005 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,356,043 |
تاثیر شرکت اعضای هیات علمی درکارگاه آموزشی مهارتهای تدریس برخودارزیابی اساتید وارزشیابی دانشجویان ازاساتید | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 5، دوره 11، شماره 45، اسفند 1394، صفحه 57-66 اصل مقاله (372.87 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی اصغر شجاعی* 1؛ احمد علی فروغی ابری2؛ نرگس سعیدیان3 | ||
1دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی واحدخوراسگان (اصفهان)، | ||
2استادگروه برنامه ریزی درسی واحدخوراسگان(اصفهان) | ||
3استادیار گروه برنامه ریزی درسی واحدخوراسگان (اصفهان) | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس برخود ارزیابی اساتید وارزشیابی دانشجویان از اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بود. پژوهش حاضر یک مطالعه مداخلهای شبه تجربی است. جامعه آماری این پژوهش اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابلاست که 84 نفر استاد و 5012دانشجو است که کلیه اساتید به دو گروه 42 نفره مداخله و شاهد تقسیم شدند اما از میان دانشجویان، نمونه 358 نفره با استفاده از جدول مورگان انتخاب که در قالب دو گروه 179 نفره مداخله و شاهد قرار گرفتند. برای جمع آوری دادهها ازپرسشنامه محقق ساخته خودارزیابی اساتید و پرسشنامه ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان استفاده شد که روایی محتوایی آنها توسط کارشناسان مربوطه تایید و پایایی آنها نیز بااستفاده از ضریب الفای کرونباخ 90/0 محاسبه شد. نتایج بدست آمده نشان داد که بعداز برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس، اساتید ارزیابی بهتری از خودداشته ودانشجویان نیز عملکرداساتید را مثبتتر ارزشیابی کردند. برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای تدریس برخودارزیابی اساتید وارزشیابی دانشجویان از عملکرد اساتید تاثیر مثبت داشته است. بنابراین لازم است که بر اساس برنامهای مدون و به صورت دورهای این کارگاهها برگزار شده و برای اساتید و دانشجویان یادآوری گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
کارگاه آموزشی؛ خودارزیابی اساتید؛ ارزشیابی دانشجویان | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 460 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 313 |