تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,622 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,346,230 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,387,860 |
نقش ویژگیهای شخصیتی در پیش بینی خودنظم دهی، خودنظم دهی کوتاه مدت و خودنظم دهی بلند مدت | ||
فصلنامه علمی پژوهش های یاددهی و یادگیری دانشگاه آزاد واحد بجنورد | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 39، مرداد 1393، صفحه 85-104 اصل مقاله (710.07 K) | ||
نوع مقاله: پژوهشی | ||
نویسنده | ||
حسنیه گودرزی | ||
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر، گروه روانشناسی، آزادشهر، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه خود-نظمدهی و ویژگیهای شخصیتی بود. برای این منظور 500 دانش آموز پایه دوم مقطع متوسطه شهر گنبد کاووس که به صورت خوشهای انتخاب شده بودند، پرسشنامه خود-نظمدهی نوجوانی (مویلانن، 2007) و فرم کوتاه پرسشنامه شخصیتی نئو را پر کردند. دادههای جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل رگرسیون انجام شده نشان داد ویژگیهای وظیفه شناسی، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 28 درصد واریانس خود-نظمدهی کلی (53/0 R=، 28 =، 94/31 F= ،000/0 p=)، ویژگیهای مذکور و رواننژندی، 27 درصد واریانس خود-نظمدهی بلند مدت (52/0R=، 27 = ، 9/28= F ،000/0 p=) و توافقپذیری، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 23درصد واریانس خود-نظمدهی کوتاه مدت (48/0R=، 23 = ، 25/24= F ،000/0 p=) را پیشبینی میکنند. نتایج حاکی از رابطه مثبت بین خودنظم دهی و ویژگیهای شخصیتی است. | ||
کلیدواژهها | ||
خودنظم دهی؛ خودنظم دهی کوتاه مدت؛ خودنظم دهی بلند مدت؛ ویژگیهای شخصیتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 338 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 524 |