تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,618 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,303,000 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,356,033 |
طراحی و تحلیل عددی پروانه جلوبرنده شناور لایروب خزر | ||
مهندسی مکانیک و ارتعاشات | ||
مقاله 7، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 23، شهریور 1395، صفحه 47-59 اصل مقاله (733.77 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی کامل | ||
نویسندگان | ||
احد عابدینی* 1؛ سهیل اسدی2 | ||
1هیئت علمی | ||
2کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران | ||
چکیده | ||
در این مقاله با استفاده از روش طراحی مرکب مرکزی که از زیر مجموعههای روش سطح پاسخ است به طراحی بهینه هندسه پروانه جلوبرنده برای شناور لایروب خزر پرداخته شده است. پروانه طراحی شده از نوع پروانههای سری استاندارد بی وگنینگن میباشد. برای بررسی صحت عملکرد و همچنین بررسی عدم وقوع کاویتاسیون بر روی پروانه طراحی شده با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی ، مدلسازی عددی شده و پارامترهای عملکردی حاصله از حل عددی با مقادیرشان در سری بی وگنینگن مقایسه شده است. نتایج نشان از توانایی روش سطح پاسخ در یافتن هندسه بهینه پروانه برای شناور لایروب خزر دارد. همچنین این روش تأثیر تغییر پارامترهای هندسی پروانه بر راندمان پروانه را نشان داده و در فهم عملکرد پروانه به طراح کمک مینماید. حل عددی جریان سیال ، عدم وقوع کاویتاسیون در پروانه نهایی طراحی شده برای شناور لایروب خزر را به اثبات رساند. | ||
کلیدواژهها | ||
سری بی وگنینگن؛ روش سطح پاسخ؛ کاویتاسیون؛ دینامیک سیالات محاسباتی؛ شناور لایروب خزر | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 348 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,164 |