تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,621 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,331,418 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,377,712 |
بررسی تأثیر اجزای پیادهسازی پروژههای مهندسی مجدد فرآیندهای کسبوکار بر موفقیت این پروژهها | ||
مدیریت بهرهوری | ||
مقاله 3، دوره 10، 4(39)زمستان، اسفند 1395، صفحه 67-90 اصل مقاله (195.43 K) | ||
نوع مقاله: علمی پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سید محمدباقر جعفری* 1؛ غلامرضا جندقی2؛ زهرا محمدی دورباش1 | ||
1دانشگاه تهران | ||
2استاد دانشکده مدیریت و حسابداری ، پردیس فارابی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
امروزه بیشتر سازمانها درگیر فرآیندهای قدیمی و یا ناکارآمد هستند و نمیتوانند به نتایجی که در اصل برای آن طراحیشدهاند دست یابند. مهندسی مجدد فرآیندهای کسب وکار یک ابزار مدیریتی برای رفع این مشکل در سازمانها میباشد. علی رغم اثربخشی بالای مهندسی مجدد، پیادهسازی این پروژهها در بیشتر موارد با شکست مواجه شده است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر اجزای پیاده سازی پروژههای مهندسی مجدد فرآیندهای کسبوکار بر موفقیت این پروژهها میباشد. بر اساس مدل توسعه داده شده، حمایت مدیران ارشد، فرهنگسازمانی، ارتباطات، آموزش، زیرساختهای فناوری اطلاعات و مدیریت پروژههای مهندسی مجدد فرآیندهای کسبوکار بر موفقیت این پروژهها تأثیر دارند. جامعه آماری این پژوهش شامل افراد درگیر در پروژههای مهندسی مجدد در سازمانهایی که این پروژهها را اجرا کردهاند، بوده است. دادههای مورد نیاز این پژوهش با استفاده از پرسش نامۀ دستی و الکترونیکی از تعداد 150نفر از افراد درگیر در این پروژهها که به روش هدفمند بعنوان نمونه انتخابشده بودند، جمعآوری گردید. تجزیه و تحلیل دادهها به وسیلۀ روش مدلسازی معادلات ساختاری با بهکارگیری نرمافزار R صورت پذیرفت. به دلیل در مرحله مقدماتی بودن این پروژهها در ایران، فقط تأثیر زیر ساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت پروژه مهندسی مجددمورد تأیید قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
مهندسی مجدد فرآیندها؛ مدیریت تغییر؛ فرآیند کسب و کار؛ اجزای پیادهسازی؛ مدیریت پروژه | ||
مراجع | ||
Ahadi, H. R. (2004). An examination of the role of organizational enablers in business process reengineering and the impact of information technology. Information Resources Management Journal, 17(4), 1-19. Al-Mashari, M., & Zairi, M. (1999). BPR implementation process: an analysis of key success and failure factors. Business process management journal, 5(1), 87-112. Brewster, J. (2011). Studying technology adoption behaviors with linear or non-linear PLS: Does it Make a difference? First International Conference on Engaged Management Scholarship. Davari, A., & Rezazadeh, A. (2013). Structural equation modeling with PLS. Tehran: University Jihad Organization Publications, (In Persian). Davenport, T. H., & Beers, M. C. (1995). Managing information about processes. Journal of Management Information Systems, 57-80. Griffith, G. L. (2009). The effectiveness of information systems teams as Change agents in the implementation of business process reengineering. ProQuest LLC. Grover, V., Jeong, S. R., Kettinger, W. J., & Teng, J. T.(1995). The implementation of business process reengineering. Journal of Management Information Systems, 109-144. Grover, V., Teng, J., & Fiedler, K. (1993). Information technology enabled business process redesign: an integrated planning framework. Omega, 21(4), 433-447. Guha, S., Kettinger, W. J., & Teng, J. T. (1993). Business process reengineering: building a comprehensive methodology. Information systems management, 10(3), 13-22. Habib, M. N. (2013). Understanding critical success and failure factors of business process reengineering. International Review of Management and Business Research, 2(1), 1-10. Jandaghi, GH., Hamidizadeh, A., & Karimlou, M. (2009). Inferential statistics introducing statistical software, Tehran: Welfare And Rehabilitation Sciences University Publications, (In Persian) Jarvenpaa, S. L., & Stoddard, D. B. (1998). Business process redesign: Radical and evolutionary change. Journal of Business Research, 41(1), 15-27. Matzler, K. & Renzl, B. (2006). The relationship between interpersonal trust, employee satisfaction, and employee loyalty. Total Quality Management and Business Excellence, 17(10), 1261-1271. Mutinda, M. M. M. (2009). Assessment of human resource factors in implementation of business process reengineering at Kenya commercial bank. University of Nairobi Digital Repository. Obolensky, N. (2002). Practical usiness re-engineering: tools and techniques for achieving effective change (M. Sharif Klooei, Trans). Tehran: Arvin Publication, (In Persian). Pattanayak, S., & Roy, S. (2015). Synergizing business process reengineering with enterprise resource planning system in capital Goods industry. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 189, 471-487. Raymond, L., Bergeron, F., & Rivard, S. (1998). Determinants of business process reengineering success in small and large enterprises: an empirical study in the Canadian context. Journal of Small Business Management, 36(1), 72. Ringim, K. J., Razalli, M. R., & Hasnan, N. (2012). Critical success factors for business process management for small and medium banks in Nigeria. Business and Management Review, 2(1), 83-91. Tenenhaus, M., Amato, S., & Esposito Vinzi, V. (2004). A global goodness-of-fit index for PLS structural equation modelling. Paper presented at the proceedings of the XLII SIS scientific meeting. Padova: CLEUP. Xiang, J., Archer, N., & Detlor, B. (2014). Business process redesign project success: the role of socio-technical theory. Business Process Management Journal, 20(5), 773-792. Young, R., & Jordan, E. (2008). Top management support: Mantra or necessity?. International Journal of Project Management, 26(7), 713-725. Zarei, B., & Farkish, S. (2005). Study of re-engineering experiences in Iran .4th International Industrial Engineering Conference (Tehran). Tarbiat Modares University, 1-13, (In Persian)
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,264 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,037 |