تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,005 |
تعداد مقالات | 83,621 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,331,404 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,377,706 |
اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی براضطراب اجتماعی دختران دوره متوسطه دوم شهرستان اهواز | ||
روانشناسی اجتماعی | ||
مقاله 2، دوره 5، شماره 43، تیر 1396، صفحه 13-23 اصل مقاله (6.63 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
نسرین خبازیان1؛ پرویز عسگری* 2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد/دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز | ||
2گروه روانشناسی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی،اهواز، ایران(نویسنده مسئول.ایمیل. Askari47@yahoo.com) | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر به بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی از طریق راهبرد یاددهی_یادگیری نقشه مفهومی براضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهرستان اهواز بود . روش این پژوهش آزمایشی است که با طرح تحقیق پیشآزمون پسآزمون وپیگیری می باشد . جامعه آماری این پژوهش راکلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه تشکیل داد که برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 40 نفر انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند.ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه اضطراب اجتماعی واتسون و فرند (1969) می باشد. . در این روش پژوهشی پس از پیش آزمون مداخله آغاز شد و طی 10 جلسه آموزش مهارتهای اجتماعی از طریق راهبرد یاددهی_یادگیری نقشه مفهومی برای این شرکت کنندگان اجرا شدو سپس پیگیری پس از یک ماه به عمل آمد.برای تحلیل داده ها از روش تحلیل کواریانس(مانکوا) استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد، آموزش مهارتهای اجتماعی باعث کاهش اضطراب اجتماعی در دختران نوجوانان گروه آزمایش در مقایسه با گروه گوا شده است . | ||
کلیدواژهها | ||
مهارتهای اجتماعی؛ راهبرد یاددهی_یادگیری نقشه مفهومی؛ اضطراب اجتماعی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 563 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 840 |