تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,987 |
تعداد مقالات | 83,495 |
تعداد مشاهده مقاله | 76,810,029 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 53,906,633 |
تأثیر یادگیری مبتنی بر وبلاگ با رویکرد حل مسأله بر رشد تفکر منطقی دانشجویان رشتۀ زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 9، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 28، خرداد 1390، صفحه 84-95 | ||
نویسندگان | ||
یوسف نامور* 1؛ عزتالله نادری2؛ علی شریعتمداری2؛ مریم سیف نراقی3 | ||
1دکترای رشتۀ علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی | ||
2دانشگاه تربیت معلم تهران | ||
3دانشگاه علامه طباطبایی تهران | ||
چکیده | ||
هدف از این مطالعه، بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر وبلاگ (وب) با رویکرد حل مسأله بر رشد تفکر منطقی دانشجویان رشتۀ زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل است. دادههای لازم در این مطالعه از طریق پرسشنامۀ تفکر منطقی که کمبر و همکاران براساس نظریۀ مزیرو طراحی کردهاند بهصورت پیشآزمون و پسآزمون از دو گروه آزمایش و گواه که هر کدام 15 نفر بودند جمعآوری شد. تحلیل دادههای بهدست آمده نشان داد که بین دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری از نظر سطح تفکر در سه مقولۀ درک و فهم، تأمل و تفکر و تفکر انتقادی وجود دارد و در آزمون t در سطح 05/0 معنادار است و این نشان میدهد که یادگیری مبتنی بر وبلاگ بر رشد تفکر منطقی دانشجویان تأثیر دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری مبتنی بر وبلاگ؛ رویکرد حل مسأله؛ تئوری مزیرو؛ تفکر انتقادی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 297 |