| تعداد نشریات | 418 |
| تعداد شمارهها | 10,013 |
| تعداد مقالات | 83,708 |
| تعداد مشاهده مقاله | 79,575,527 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 56,274,681 |
بررسی تطبیقی و تحلیلی نظام آموزش عالی از راه دوردر کشورهای انگلستان، هند و ایران | ||
| پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
| مقاله 3، دوره 9، شماره 32، خرداد 1391، صفحه 28-48 اصل مقاله (1.04 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| رضا فضلعلی زاده* 1؛ احمد آقازاده2؛ قدسی احقر3 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
| 2دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 3پژوهشگاه تعلیم و تربیت | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه ویژگیهای مؤسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای انگلستان هند و ایران است. در این پژوهش، شباهتها و تفاوتهای ویژگیهای مؤسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای مذکور به منظور بهبود بخشیدن نظام آموزش از راهدوردر ایران بررسی و مقایسه شده است. بر این اساس نوع مطالعه این تحقیق تطبیقی ـتوصیفی و روش آن توصیفی تشریحی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسهای، مطابق روش و مراحل چهارگانه بردی است. مهمترین نتایج به دست آمده نشان داده است که استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بومی سازی آن و ترسیم چشم انداز آموزش عالی از راه دور به دلیل بالا بردن قدرت انتخاب فراگیران، ارتقای جامعیت و ابتکار عمل و توان اثرگذاری نظام آموزش از راه دور در کشورمان به ضرورت رویکرد تلفیقی در تکنیکها و روشهای آموزش از راه دور و همچنین توجه به اصول و رویکردهای اساسی این نظام که دانشجو محوری و تأکید بر تفاوتهای فردی در طراحی آموزشی دارد و عدم محدودیت زمان و مکان به ویژه زمانی که در اندیشه استقرار نظام آموزش از راه دور در دانشگاهها و آموزش عالی کشورمان هستیم، به کار آید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش از راه دور؛ تطبیق؛ موسسات آموزش عالی؛ برنامه درسی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 603 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 452 |
||