تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,987 |
تعداد مقالات | 83,495 |
تعداد مشاهده مقاله | 76,810,032 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 53,906,635 |
بررسی تطبیقی و تحلیلی نظام آموزش عالی از راه دوردر کشورهای انگلستان، هند و ایران | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 3، دوره 9، شماره 32، خرداد 1391، صفحه 28-48 اصل مقاله (1.04 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
رضا فضلعلی زاده* 1؛ احمد آقازاده2؛ قدسی احقر3 | ||
1دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
2دانشگاه علامه طباطبایی | ||
3پژوهشگاه تعلیم و تربیت | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه ویژگیهای مؤسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای انگلستان هند و ایران است. در این پژوهش، شباهتها و تفاوتهای ویژگیهای مؤسسات آموزش عالی از راه دور در کشورهای مذکور به منظور بهبود بخشیدن نظام آموزش از راهدوردر ایران بررسی و مقایسه شده است. بر این اساس نوع مطالعه این تحقیق تطبیقی ـتوصیفی و روش آن توصیفی تشریحی مبتنی بر تجزیه و تحلیل مقایسهای، مطابق روش و مراحل چهارگانه بردی است. مهمترین نتایج به دست آمده نشان داده است که استفاده از تجربیات کشورهای موفق و بومی سازی آن و ترسیم چشم انداز آموزش عالی از راه دور به دلیل بالا بردن قدرت انتخاب فراگیران، ارتقای جامعیت و ابتکار عمل و توان اثرگذاری نظام آموزش از راه دور در کشورمان به ضرورت رویکرد تلفیقی در تکنیکها و روشهای آموزش از راه دور و همچنین توجه به اصول و رویکردهای اساسی این نظام که دانشجو محوری و تأکید بر تفاوتهای فردی در طراحی آموزشی دارد و عدم محدودیت زمان و مکان به ویژه زمانی که در اندیشه استقرار نظام آموزش از راه دور در دانشگاهها و آموزش عالی کشورمان هستیم، به کار آید. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش از راه دور؛ تطبیق؛ موسسات آموزش عالی؛ برنامه درسی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 586 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 435 |