تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,617 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,291,617 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,346,521 |
مقایسه اثربخشی آموزش براساس روش تدریس سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان پسر سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی در شهر ویسیان | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 7، دوره 10، شماره 36، فروردین 1392، صفحه 79-86 اصل مقاله (775.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
کریم جوزایی* 1؛ اسماعیل سعدی پور2 | ||
11کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی | ||
22استاد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه اثربخشی آموزش بر اساس رویکرد سکوسازی و روش سنتی بر انگیزش تحصیلی دانشآموزان سال دوم متوسطه در درس زبان انگلیسی صورت پذیرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی و از نوع طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری دانشآموزان پسر پایه دوم متوسطه شهر ویسیان را در سال تحصیلی 90 ـ 89 در بد داشت و حجم نمونه تحقیق 40 نفر بود که 20 نفر در گروه آزمایش و 20 نفر با روش نمونه برداری خوشهای چند مرحلهای در گروه کنترل قرار گرفتند. در گروه آزمایش تدریس به روش سکوسازی انجام گرفت و در گروه کنترل از روش تدریس سنتی استفاده شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه انگیزش تحصیلی ورلند (1985) بود. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر روشهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) از روش آمار استنباطی تحلیل واریانس (ANOVA) نیز استفاده شد. نتایج نشان داد که بین دو گروه از جهت متغیر انگیزش تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد (05/0(P < بدین صورت که گروه آزمایش در متغیر انگیزش تحصیلی نسبت به گروه کنترل (05/0(P < از روش تدریس سکوسازی تأثیر بیشتری پذیرفته است. بنابراین معلمان باید روش تدریس سکوسازی را برای بالا بردن انگیزش تحصیلی دانشآموزان در کلاس مورد استفاده قرار دهند. | ||
کلیدواژهها | ||
انگیزش تحصیلی؛ روش تدریس سکوسازی؛ روش تدریس سنتی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 429 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 180 |