تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 9,987 |
تعداد مقالات | 83,495 |
تعداد مشاهده مقاله | 76,810,027 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 53,906,631 |
ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشان | ||
پژوهش در برنامه ریزی درسی | ||
مقاله 12، دوره 11، شماره 41، تیر 1393، صفحه 147-162 اصل مقاله (1.5 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
حیدر قادری* 1؛ عباس شکاری2 | ||
11کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | ||
22عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش، ارزیابی کیفیت برنامه درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشـان است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ پیمایشی است که به ارزشیابی کیفیت برنامه درسی موجود رشته علوم تربیتی میپردازد. جامعه آماری پژوهش شامل اعضای هیأت علمی و دانشجویان رشته علوم تربیتی است. به منظور گردآوری دادههای مورد نیاز درباره افراد جامعه از طریق شمارش کامل افراد (سرشماری کامل) استفاده شد. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محقق ساخته بود که از طریق محاسبه آلفای کرانباخ پایایی پرسشنامه دانشجویان 934/0، و پایایی پرسشنامه اعضای هیأت علمی 878/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل یافتهها نشان داد که کیفیت کلی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی از دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان، در حد نسبتاً مطلوب بوده است. بر اساس دادههای جمعآوری شده، ملاکهای ارزیابی اهداف، محتوا، وضعیت فعالیتهای پژوهشی، مواد و وسایل، وضعیت گروههای پژوهشی و فضای آموزشی، از نظر اعضای هیأت علمی و دانشجویان در سطح نسبتاً مطلوبی است. اعضای هیأت علمی زمان در نظر گرفته شده را مطلوب، ولی دانشجویان معتقدند که در سطح نامطلوبی است. از نظر اعضای هیأت علمی روش تدریس و وضعیت ارزشیابی؛ مطلوب گزارش شده در حالی که دانشجویان معتقدند که در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش عالی؛ ارزیابی؛ برنامه درسی علوم تربیتی؛ کیفیت | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 838 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 470 |