- اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (1396). جایگاه ایران در شاخص رقابتپذیری سفر و گردشگری سال 2017 میلادی. بازیابی در تاریخ 14/9/1396. قابل دسترسی در tccim.ir/TCCIMPapers.aspx?bizreportfile=TCCIMirBizReport_370.pdf
- اعرابی، سید محمد (1389). دستنامه برنامهریزی استراتژیک، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- امینی، محمدتقی و خباز باویل، صمد ( 1388). تدوین استراتژی به روش چارچوب جامع تدوین استراتژی، مطالعه موردی: شرکت سهند خودرو تبریز، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1، شماره 2، 17-32.
- خاکی، غلامرضا (1390). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. تهران: نشر بازتاب.
- دیوید، فرد آر (1382). مدیریت استراتژیک (ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- شریعتی، امیرحسین و عاطفه عامری سیانکی (۱۳۸۹). ارائه راهبرد رقابتی براساس ماتریس SWOT، مطالعه موردی: هتل آسمان اصفهان، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک، تهران: گروه ناب
- علی احمدی، علیرضا، فتح الله، مهدی و تاج الدین، ایرج (1385). نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک: رویکردها، پارادایمها، مکاتب، فرایندها، مدلها، تکنیکها و ابزار. تهران: تولید دانش.
- کشتهگر, عبدالعلی؛ منور پارسا و لیدا مؤدی (۱۳۹۲). تدوین راهبرد رقابتی بر اساس برنامهریزی استراتژیک مطالعه موردی: هتل درویشی مشهد. دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک، تهران: انجمن مدیریت راهبردی ایران.
- مینتزبرگ، هنری؛ آلستراند، بروس؛ لمپل، ژوزف (1388). جنگل استراتژی (کارآفرینی در قالب یک مکتب). ترجمه محمود احمدپور داریانی. تهران: نشر جاجرمی.
- هادیانی، زهره و همکاران (1391). برنامهریزی راهبردی توسعه گردشگری بر اساس تحلیل SWOT ، مطالعه موردی: شهر شیراز. جغرافیا و برنامهریزی محیطی، سال 23 ، شماره 3 : 111-132.
- Aldehayyat, J and Al Khattab, a (2013). Strategic Planning and Organisational Effectiveness in Jordanian Hotels. International Journal of Business and Management, Vol. 8, No. 1: 11-25.
- Aldehayyat, J. S (2011). Organisational characteristics and the practice of strategic planning in Jordanian hotels. International Journal of Hospitality Management. 30, No.1: 192–199
- Arif, T. M. H and Hossin, Z (2016). A comparative analysis of internal and external environments between Hotel Hyatt, UK and Hotel the Cox Today, Cox’s Bazar, Bangladesh. Journal of Humanities and Social Science, Vol. 21, No. 6:13-22
- Berg, G. V. D and Pietersma, P (2015). 25 Need to Know Management Models. UK: FT Press.
- Bordean, O-N and Borza, a (2014). STRATEGIC MANAGEMENT PRACTICES WITHIN THE ROMANIAN HOTEL INDUSTRY. Contemporary Approaches and Challenges of Tourism Sustainability, Vol. XVI, No. 8: 1238-1252
- Bryson, J (1995). Strategic planning for public and nonprofit organizations, US: Jossey-Bass Wiley.
- Chung-Herrera, B.G., Enz, C.A., Lankau, M.J (2003) Grooming future hospitality leaders: a competencies model. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 44 (3): 17–25.
- Cortes. E.C, Moliner. J. P, Azorın. J. F..M (2009). Strategic groups and performance in the Spanish hotel sector. Journal of Service Industries, Vol. 29, No. 7: 943–961
- Delery, J and Gupta, N (2016). Human resource management practices and organizational effectiveness: internal fit matters. Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance, 3, No. 2: 139-163
- Dyson, R. G. (2004). Strategic development and SWOT analysis at the University of Warwick. European Journal of Operational Research, 152(3): 631–640.
- Eurostat (2016). Tourism statistics at regional level, Retrieved (25/3/2017) from http://ec.europa.eu/ eurostat/ statistics- explained /index.php/ Tourism_ statistics_at_ regional _ level # Number_ of_overnight _stays
- Evans, N., Campbell, D., Stonehouse, G (2006). Strategic Management for Travel and Tourism, Oxford: Butterworth-Heineman.
- Gkliatis, I. P and Koufopoulos, D. N (2013). Strategic planning practices in the Greek hospitality industry. European Business Review, Vol. 25, No. 6: 571-587
- Gorondutsea, A. H and Gawunab, M. S (2017). COST LEADERSHIP STRATEGY AND PERFORMANCE OF HOTELS IN NIGERIAN CONTEXT. Journal of Applied Structural Equation Modeling, 1(1): 1-12.
- Harrison, J. S (2003). Strategic Analysis for the Hospitality Industry. Cornell hotel and restaurant administration quarterly, Cornell University
- Hospitalitynet (2016). The Global Hotel Industry and Trends for 2016, Retrieved (10/3/2017) from http://www.hospitalitynet.org/ news/4073336.html
- Litteljohn, D (1997). Internationalization in hotels: current aspects and developments. International Journal of Contemporary Hospitality Management 9 (5/6): 187–198.
- Lo, Y-H (2012). Back to Hotel Strategic Management: An examination of hotels’ implementation of Porter’s generic strategy in China. The Journal of International Management Studies, Vol. 7, No. 1: 56-69
- Lu. Z and Chiang. D (2003). Strategic issues facedly Ontario hotels. Journal of Contemporary Hospitality Management, vol. 15, No.6: 343–345.
- Mehr chain hotels (2017). Introduction. Retrieved (25/3/2017) from http://www.mehrchainhotels.com/php? l=EN
- MUNYAKA, C. M (2016). APPLICATION OF PORTER’S GENERIC STRATEGIES IN KENYA’S HOSPITALITY INDUSTRY: A Case Study of the Lukenya Getaway Limited. Published dissertation in Organizational Development. Master of Science: UNITED STATES INTERNATIONAL UNIVERSITY of AFRICA.
- Pechlaner, H. and Sauerwein, E. (2002). Strategy implementation in the Alpine tourism International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 14, No. 4: 157-68.
- Phillips, P. A and Moutinho, L (1999). Measuring strategic planning effectiveness in hotels. International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 11, No. 7: 349-358
- Phillips, P.A (1996). Strategic Planning and Business Performance in the Quoted UK Hotel Sector: Results of an Exploratory Study. International Journal of Hospitality Management, 15(4): 347-362.
- Pickton, D. W and Wright, S (1998). What’s SWOT in strategic analysis. Strategic Change, 7(2): 101–109
- Piercy, N and Giles, W (1989). Making SWOT analysis work. Marketing Intelligence & Planning, 7(5–6): 5–7
- Rumelt, R., Schendel, D., Teece, D (1994). Fundamental issues in strategy. In R. Rumelt, D.Schendel, & D. Teece (Eds.), Fundamental issues in strategy: A research agenda (pp. 9–47). Boston: Harvard Business School Press.
- Shabbir, M. Sh (2017). Organizational Structure and Employee’s Performance: A Study of Brewing Firms in Nigeria. American Research Journal of Business and Management, Vol. 3, No. 1: 1-16.
- Sharma, A and Upneja, A (2005). Factors influencing financial performance of small hotels in Tanzania. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 17, (6/7): 504–515.
- UNWTO (2016). Tourism Highlights, Retrieved (25/12/2017) from http://www.e-unwto.org/ doi/book/ 10.18111/ 9789284419029
- Walter Steiss, a(2003). Strategic management for public and nonprofit organizations. US: Marcel Dekker publication
- Yego, S. Ch (2015). Strategic Factors Influencing Growth of Hotels in Kenya: A Survey of Selected Hotels in Mombasa County. The International Journal of Business & Management, Vol. 3, No. 10: 409- 425.
- Zaitseva, A. N et al (2017). Methodological basis for the strategic analysis of development of international hotel chains in Russia. Journal of Advanced Research in Law and Economics, Vol. 8, No. 2(24): 689 –696.
|