تعداد نشریات | 418 |
تعداد شمارهها | 10,003 |
تعداد مقالات | 83,617 |
تعداد مشاهده مقاله | 78,292,114 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 55,346,891 |
پایدار سازی رفتار سیستم تعلیق الکترومغناطیسی با استفاده از الگوریتم ژنتیک | ||
روشهای هوشمند در صنعت برق | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 11، مهر 1391، صفحه 53-61 اصل مقاله (528.57 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
عباس نجار خدابخش* 1؛ محمدرضا مرادیان1؛ لیلا نجار خدابخش2؛ نوید رضا ابجدی3 | ||
1مربی/دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد | ||
2کارشناس ارشد/دانشگاه یزد | ||
3استادیار/دانشگاه شهرکرد | ||
چکیده | ||
سیستم تعلیق الکترومغناطیسی که یکی از روشهای مورد استفاده در قطارهای معلق مغناطیسی است دارای رفتاری ناپایدار و غیرخطی است. در این مقاله ابتدا مدل ریاضی سیستم تعلیق الکترومغناطیسی را به دست آورده و سپس آن را خطی کردهایم. پس از آن جهت پایدار کردن رفتار سیستم از روش فیدبک حالت استفاده شده است که ضرایب کنترلی آن با روش ریکاتی به دست آمده است. همچنین جهت ایجاد رفتاری بهتر در سیستم تعلیق از روش هوشمند الگوریتم ژنتیک برای محاسبه ضرایب بهینه سیستم کمک گرفتهایم. شبیهسازیهای انجام شده به کمک نرمافزار MATLAB نشان میدهد که استفاده از روش الگوریتم ژنتیک نسبت به حالتی که ضرایب فیدبک حالت با روش ریکاتی به دست آمدهاند کارآمدتر بوده و سیستم به ازای تغییر مرجع فاصله هوایی و اعمال نیروی خارجی رفتار بهتری دارد و نوسانات شدیدی که موجب عدم رضایت مسافرین به خاطر تکانهای شدید در قسمت معلق میشود را حذف میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
قطار معلق مغناطیسی؛ تعلیق الکترومغناطیسی؛ الگوریتم ژنتیک | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 36,905 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6,923 |